Analiza poželjnijih poslova: Provjerite je li vaš među njima

26. travnja 2020.

Foto: Pixabay

Otkako je ugledni Harvard Business Review prosudio da je podatkovni znanstvenik najpoželjniji posao 21. stoljeća, svima je bilo jasno koja to profesija ima najsvjetliju budućnost. Ipak, trenutno LinkedIn izvješće o novim poslovima otkriva da će tvrtke u idućim godinama tražiti i niz drugih zanimanja.

Izvršna direktorica poslovne škole WU Executive Academy Astrid Kleinhanns Rollé, pomno je promotrila trendove u vezi s radnim mjestima u 2020-ima i analizirala zašto poslodavci traže određene vrste stručnosti i koje će srodne vještine i kompetencije trebati zaposlenicima u budućnosti, a izgleda da su ova zanimanja otporna i na COVID-19.

"Poslovni se svijet transformira zapanjujuće brzim tempom, a tvrtke su se upustile u žestoko natjecanje za dobro obučene stručnjake koji su usklađeni s promijenjenim zahtjevima tržišta", istaknula je Astrid Kleinhanns Rollé.

Specijalist za umjetnu inteligenciju i inženjer robotike

Umjetna inteligencija već podržava procese na mnogim područjima, ali tu se neće zaustaviti: očekuje se da će u skoroj budućnosti ta rješenja postati osnova novih poslovnih modela i inovativnih proizvoda, i to od zdravstvene aplikacije, aplikacije za samostalno učenje do autonomnog vozila. Kao posljedica toga, povećala se potražnja za stručnjacima iz ovog područja. Broj specijalista za UI povećao se 19 puta od 2015. U SAD-u potražnja za tim stručnjacima povećava za 74 posto.

Robotika se trenutno svrstava među najbrže rastuće industrije u cijelom svijetu. Privlačnost inženjerstva robotike proizlazi iz činjenice da ona ne uključuje samo rad na hardverskom i softverskom rješenju, već i na botovima. Inženjeri robotike imaju idealne vještine u sljedećim područjima: automatizacija robotskih procesa, UiPath, Blue Prism, Automation Anywhere i robotika.

Robotika čini još jedan tranformativni korak naprijed: pametni roboti ne samo da će obavljati različite vrste poslova u tvornicama, već ćemo ih susretati i u brojnim drugim profesionalnim i privatnim područjima primjene. Stručnjaci će osmisliti odgovarajuća rješenja za stvaranje robotskih sustava za koja trebaju dobro razumjeti makroekonomiju.

Roboti i digitalizacija

Podatkovni znanstvenik

Tvrtke rado angažiraju podatkovne znanstvenike jer upravljaju najvećim bogatstvom organizacija: podacima o kupcima, proizvodima i tržištu. Ne samo IT stručnjaci, već i izvršni direktori, kao i menadžeri zaduženi za marketing i proizvode, moraju interpretirati podatke i na njima temeljiti svoje strateške odluke. Dakle, za osmišljavanje učinkovitih mjera ključno je znati čitati podatke. Ovdje su važni podatkovni znanstvenici koji pružaju dragocjenu osnovu za praktičnu provedbu.

Stručnjaci za uspjeh kupaca

Potencijalni nedostatak digitalizacije sastoji se u tome što se neki kupci osjećaju zapuštenima, previđenima ili pogrešno shvaćenima - unatoč brojnim mogućnostima komunikacije s tvrtkama. Neuspjeli pokušaji traženja informacija o proizvodu putem telefonske linije samo je jedan primjer. Stručnjaci i direktori za postizanje uspjeha u radu s kupcima odgovorni su za to da kupci budu zadovoljni i lojalni kompaniji. Ne radi se samo o korisničkoj podršci u konvencionalnom smislu. Zaposlenici zaduženi za uspjeh korisnika aktivni su u više odjela, povezujući prodaju, podršku, uslugu i sam proizvod. Kupac je kralj ili kraljica jer, kao i u davna vremena, cilj je pretvoriti ih u strastvene obožavatelje tvrtke.

Inače, uspjeh u radu s kupcima naveden je kao treći najvažniji čimbenik rasta za tvrtke, koji prati prodaju i marketing. Privlačnost posla leži u mogućnosti kombiniranja mekih vještina (upravljanje odnosima s kupcima) i tvrdih vještina (account managament, softver kao usluga, koji se još nazivaju SaaS, Salesforce itd.) na praktičan način.

održivost grad zeleno razvoj

Izvršni direktor za etiku i održivost

Održivost i njena uloga u poslovanju znatno se promijenila tijekom posljednjih godina jer organizacije sve više postaju svjesne (financijskih) posljedica uspješne strategije održivosti. Posljedično, dugoročni vrijednosno usmjereni pristup ključan je za gospodarske, ekološke i socijalne inicijative organizacije i - netko mora biti zadužen za njih. Izvršni direktor za etiku i održivost osigurava da je strategija održivosti tvrtke sastavni dio cjelokupne poslovne strategije i da se strateški ciljevi provode u svakodnevnoj poslovnoj praksi.

Za ovaj je posao potreban zdravi dio asertivnosti uz temeljito poznavanje organizacije. To je poželjno jer se stručnjaci bave zadacima koje smatraju smislenim, dajući vrijedan doprinos i poslu i društvu u svome radu.

Specijalist za cyber-sigurnost

S rastom mreža i napretkom digitalizacije, rizik od cyber-napada eksponencijalno je porastao. To se odnosi i na javne institucije, međunarodne korporacije te na lokalna mala i srednja poduzeća. U ovom slučaju organizacijama su potrebni stručnjaci sposobni provoditi pojedinačne mjere te kontinuirani nadzor nad cijelim sustavima. Ovi stručnjaci rade koncepte i strategije temeljene na najnovijim tehnologijama kako bi osigurali učinkovitost mjera na duži rok.

Najnoviji izvještaj Data Breach QuickView jasno naglašava koliko su važni stručnjaci za kibernetičku sigurnost. Prošle godine broj kibernetičkih napada u cijelom svijetu porastao je za 50 posto u odnosu na prethodnu godinu, a očekuje se da će se taj trend nastaviti. Cyber-sigurnost postaje sve važnija jer će u budućnosti uspjeh ili nedostatak uspjeha organizacije još više ovisiti o tome koliko će se ona učinkovito zaštititi u digitalnoj sferi. Dobar specijalist za kibernetičku sigurnost posjeduje sljedeće vještine: stručnost u informacijskoj sigurnosti, mrežnoj sigurnosti, procjeni ranjivosti te cyber-sigurnosti općenito.

digitalna tehnologija, oblak

Menadžer za digitalnu transformaciju

Svi govore o digitalnoj transformaciji - ali tko je provodi? Razgovor o digitalnoj budućnosti organizacije sklon je previdjeti upravo one ljude koji moraju podržati i poboljšati transformaciju. Suočavaju se s ogromnim izazovima i moraju posjedovati mnoštvo vještina za učinkovito ispunjavanje svojih uloga kao voditelja digitalne transformacije. Oni su stručnjaci koji definiraju, izvršavaju i prate projekte povezane s digitalnom transformacijom.

S obzirom na svoj zahtjevan profil posla, menadžerima digitalne transformacije nije dovoljno samo dobro razumijevanje makroekonomije, već su im potrebne i vještine upravljanja projektima. Moraju razumjeti i tehnološke i poslovne zahtjeve te biti u mogućnosti primijeniti interdisciplinarni pristup kako bi surađivali sa stručnjacima iz različitih odjela. Uostalom, uspješna digitalna transformacija može uspjeti samo ako se provodi timski.

P.hr/I.G.