&
Svijeće od soje iz Kutine kao neobičan suvenir
Ukrasne svijeće u svakom domu ili radnom prostoru daju posebnu atmosferu, a uz dodatak mirisa potiču dobra raspoloženja i osjećaje. Tijekom cijele godine svijećama stvaramo svečano ili romantično ozračje kad god to poželimo, a mirisne svijeće nam donose trenutke opuštanja. No sve je više onih koje i u izboru svijeća žele više te posežu za eco-friendly proizvodima. Sojine svijeće u javnosti su poznate i kao zelene svijeće, a izvrsna su zamjena za tradicionalne parafinske svijeće koje su većinom dostupne na našem tržištu. Mnogi ne znaju, ali sojin vosak nastaje postupkom hidrogenacije sojinog ulja. Zanimljivo je kako ovakve svijeće prilikom izgaranja ne stvaraju čađu, odnosno gore čisto i duže od parafinskih svijeća. Izradom visokokvalitetnih sojinih svijeća bave se u maloj obiteljskoj manufakturi Lopoch iz Kutine, pod budnim okom vlasnice Renate Fertelmeš. "Naše sojine svijeće ručno su izlivene u malim serijama, a koristimo samo najkvalitetnije materijale. Izrađene su od 100-postotnoga prirodnog sojinog voska i najčišćih mirisnih ulja. Svaki korak u našem procesu poduzima se s pažnjom, od ručno obojenih staklenki, topljenja voska te spajanja naših mirisa do označavanja i pakiranja gotovog proizvoda", kaže Renata Fertelmeš te ističe kako je ova pažnja posvećena detaljima ključna u pružanju jedinstvenog i visokokvalitetnog proizvoda. Sirovinu za izradu svijeća nabavlja u Hrvatskoj. Njihov je Natural Box suvenir s motivima gradova. Sastoji se od prirodnih, ručno izrađenih proizvoda, s time da uz mirisnu ekosvijeću od soje, paket sadrži vrećicu mirisne lavande i biljni sapun. Proizvodi dolaze zapakirani u pamučnoj torbi s natpisom i slikom grada. Trenutno su u ponudi Dubrovnik, Split, Šibenik, Pula i Zadar, a ako bude interesa, radit će se i na drugim gradovima. Zanimljiva je mobilna aplikacija kojom je moguće skenirati svijeću s motivom određenoga grada, nakon čega se na uređaju prikažu informacije o tom gradu. "Postoji mogućnost personaliziranih svijeća, koje su idealne kao zahvalnice za goste na vjenčanjima, krštenjima, krizmama, prvim pričestima. U ovom poslu trenutno radim samo ja kao vlasnica te suprug i sin koji su mi od velike pomoći“, otkriva nam Renata Fertelmeš, koja ističe kako svoje proizvode plasira putem suvenirnica, poklon-galerija, sajmova, salona vjenčanica, web-shopa. Iako je na tržištu prisutna tek pola godine, za sada je više nego zadovoljna prodajom. "Kad je riječ o planovima, želja nam je da budemo prisutni u svakom većem gradu u Hrvatskoj te da svoje proizvode plasiramo i izvan Hrvatske", zaključuje Renata Fertelmeš.  
&
Nagrada za hrvatski turistički film stiže iz Amerike
Na prestižnome američkom festivalu The Telly Awards, koji ove godine obilježava 40. obljetnicu, dvostruko veselje za Balduči Film i producenticu Spomenku Saragu. Filmovi ove producentske kući nagrađeni su dvjema velikim nagradama u kategoriji Travel/Tourism: Prvo mjesto i zlato za promotivni film TZ Dubrovačko-neretvanske županije 'DUBROVNIK RIVIERA' redatelja Hervea Tirmarchea i snimatelja Jalila Armija, te drugo mjesto i srebro za film TZ Ličko-senjske županije 'VISIT LIKA', redatelja i snimatelja filma Bobbyja B. Grubića, našega trostrukog dobitnika Emmyja. Telly Awards svake godine prikazuje najbolje radove snimljene za televiziju i ostale medije. Na festival je primljeno više od 12.000 prijava iz više od 50 država s pet kontinenata, a dobitnici nagrada Telly predstavljaju radove nekih od najcjenjenijih reklamnih agencija, televizijskih postaja, produkcijskih kuća i izdavača iz cijelog svijeta. Stoga, naći se u tome društvu za Balduči Film posebna je čast.  „Svaka nas nagrada veseli, a nadamo se da su zadovoljni i naši klijenti koji su nam dali povjerenje“, rekla nam je producentica Spomenka Saraga. Telly Awards ocjenjuje žiri, odnosno članovi Vijeća koje čini više od 200 članova, aktivnih stručnjaka iz raznih područja televizije, marketinga itd. VISIT LIKA Do sada su ovi filmovi već osvojili nekoliko nagrada, i to: na najvećem turističkom sajmu ITB dvije nagrade, srebrnu i brončanu; u Japanu dvije nagrade, 2. mjesto prema ocjeni žirija i nagradu za najbolji turistički film prema ocjeni studenata turističkog menadžmenta; te na New York Festivalsu brončanu medalju, koja je dodijeljena u Las Vegasu tijekom NAB showa.
&
Peptu svijet: Zdravi proizvodi za zdrave obroke
Nutricionisti u svojim savjetima često ističu kako je ključni dio zdrave prehrane uravnoteženost, koja se postiže različitim namirnicama u pravim količinama, a pet je glavnih skupina hrane: cjelovite žitarice, voće i povrće, proteini, mliječni proizvodi te masnoće i na kraju šećeri. Većina ljudi koji vode računa o svom zdravlju zna da je doručak najvažniji obrok u danu. Uz doručak, važno je voditi brigu i o ostalim obrocima i namirnicama koje unosimo u tijelo. Međutim, prema istraživanju Harvard School of Public Health, preskakanje doručka veliki je pritisak na tijelo te je jutarnji obrok presudan za zdravlje. Znaju to i u tvrtki Peptu svijet, koja u svome poslovanju naglasak stavlja na ravnotežu uma, duha i tijela, a njezina vlasnica Dubravka Fazlić spojila je svoje dvije velike ljubavi – rad s ljudima i proizvodnju hrane. U njihovim zagrebačkim pogonima nastaju kolači sa smanjenom količinom šećera, s kokosovim šećerom, od integralnog brašna, raw kolači, a kao zvijezda proizvodnje svakako se izdvaja granola. Riječ je o proizvodu koji je nastao u SAD-u kao varijanta doručka sa zobenim pahuljicama. "Naša granola sadrži četiri sastojka, ali nema dodatnih šećera. Dakle, 100 grama naše granole ima 0,9 grama šećera, što je apsolutno fantastično jer to znači da nema dodanih šećera i nema dodanih ulja. Ja vjerujem u proizvod, i ne samo to: vjerujem da je budućnost proizvodnje u tome da je u proizvodu sve manje namirnica te da točno znamo što jedemo. Kada pročitamo sastav, trebamo se upoznati sa svim sastojcima proizvoda", kaže nam Dubravka Fazlić, koja je sama kreatorica svih recepata za svoje slastice. Njezini proizvodi mogu se naći u trgovinama zdrave hrane, zatim kao ponuda u hotelima, a u planu je i izrada web shopa. Dubravka Fazlić trudi se kako bi što više sirovina potrebnih za izradu njezinih slastica bilo od hrvatskih proizvođača, a svaka namirnica koja se koristi pomno je birana. Ovoj diplomiranoj ekonomistici svijet poduzetništva nije stran jer dolazi iz obitelji koja se bavila proizvodnjom pekarskih proizvoda. Uz proizvodnju, u svojoj tvrtki provodi edukacije, a posebno su posjećene radionice koje se temelje na grupnom radu. “Svaka radionica obrađuje posebnu tematiku. Temi se pristupa kreativno, kroz igru, razgovorom, sudjelovanjem svih polaznika u grupi. Naše radionice su za velike i za male, a na njima izrađujemo širok spektar proizvoda - od zdravih keksića do pizze bez kvasca“, kaže Dubravka Fazlić ističući kako su radionice namijenjene svima koji su željni novih znanja, vještina i pozitivnih promjena.  
&
Influenceri bez filtera na Vernu
Kako izgleda radni dan influencera, na koji način ugovaraju suradnje s brendovima te koliki je njihov stvarni utjecaj i odgovornost prema svojim pratiteljima, te kako se zapravo stvaraju najpopularniji digitalni sadržaji na sva ova pitanja odgovor su ponudili na na Veleučilištu VERN' na društveno odgovornoj konferenciji 'Influenceri bez filtera' koja je okupila neke od najuspješnijih hrvatskih influencera te stručnjake iz digitalnih agencija, produkcijskih kuća i akademske zajednice. "U današnje vrijeme u kojem smo gotovo 24 sata uronjeni u neki medij, uglavnom društvene mreže, iznimno je važno govoriti o utjecaju, odgovornosti i samoregulaciji influencera. Ideja ove konferencije bila je naglasiti razliku između stvarnosti i virtualnih konstrukcija, od izgleda hrane do našeg vlastitog izgleda. Mislim da smo otvorili zanimljive teme i dali konkretan doprinos podizanju svijesti o ovim važnim pitanjima", rekla je VERN'ova predavačica Maja Mihovilović. Na tri tematske sesije „Influenceri 101“, „Bez filtera“ i „Body positivity“ gostovali su neki od najpoznatijih hrvatskih influencera u području mode, fotografije, lifestylea, gastronomije..., poput Maše Zibar, Donne Lugonje Petković, Marka Vuletića, Mile Butorca, Sanje Mijac i mnogih drugih. U panel diskusijama progovorili su o pravoj istini koja se krije iza posla kojim se bave, svojoj ljubavi prema produkciji sadržaja, ali i najvećim strahovima. Fenomen utjecaja influencera i virtualno kreiranog svijeta komentirali su i stručnjaci: Anamarija Virant iz agencije Degordian, Antica Vuletić iz JoomBoosa, modni fotograf Zvonimir Ferina, prof. dr. sc. Gordana Kuterovac Jagodić s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Maja Mihovilović s Veleučilišta VERN' te Aleksandra Orlić, glavna urednica Cosmopolitana. U okviru konferencije održana je i stručna prezentacija studenta VERN'a Luke Lajića, modnog influencera i fotografa, kava s Mateom Frajsberger koju je vodila Aleksandra Milinković s Entera te nagradni kviz za posjetitelje, koji su ovom prilikom mogli pogledati i izložbu crno-bijelih fotografija „Influenceri bez filtera“, postavljenu na Veleučilištu VERN'.