Bluesun na Braču očekuje dobru godinu

14. srpnja 2019.

Foto:Pixabay/Ilustracija

Hotelska grupacija Bluesun u svojim objektima na Braču u srpnju ostvaruje dobru popunjenost od prosječnih 94 posto, a do kraja ljeta i godine osim fizičkih očekuju pozitivne i financijske brojke, ističe izvršni direktor bolskih Hotela Zlatni rat u sklopu Bluesuna, Dino Sokol.

Bluesun je jedna od većih hrvatskih hotelskih grupacija u sastavu Sunce koncerna i najveći je gospodarski subjekt na Braču i u Bolu.

S novim sloganom "Brač je BOLji" ove godine dodatno ulaže u promociju Brača i Bola temeljeći to na svom i destinacijskom menadžmentu partnera te razvoju brojnih destinacijskih proizvoda, koji uključuju razne selektivne oblike turizma i bračku povijesno-kulturnu i prirodnu baštinu. Sport ima važnu ulogu za turistički promet Bola, pa je uz tenisku infrastrukturu ove godine u sklopu hotela Elaphuse otvoren Bike centar s naglaskom na biciklističke staze.

Vlastita destinacijska agencija Sunce Global turistima nudi razne programe, transfere i izlete, među kojima i u svijetu jedinstveni povijesni i duhovni lokalitet Pustinju Blaca, kao i Kamenoklesarsku školu u Pučišćima, zaštićeno kulturno dobro Muzej uja u Škripu i brojne druge. Turisti mogu obići i vinariju Jako vino u Bolu, u prostoru negdašnje Prve dalmatinske vinarije.

Grožđe za ta vina dolazi s "ekstremnih" vinograda, kojih na Braču ima nekoliko na nadmorskoj visini od 600 i više metara, na strminama koje završavaju u moru i na kojima se radi praktički ručno i u uvjetima za koje, kako kažu, nije lako naći radnike, ali one koje imaju čuvaju kao 'suho zlato'.

Kako je Bluesun odnosno Sunce koncern većinski dioničar i glavni investitor u Zračnu luku Brač, zadovoljni su i prometom te Luke koja u zadnjih par godina bilježi rekordne rezultate, što očekuje i ove.

U grupaciji ističu da hranu i vino za hotele proizvode sami i nabavljaju od lokalnih OPG-ova i drugih proizvođača. Zbog svega toga i drugog na čemu rade, kažu da nisu zabrinuti nego optimistični i za ovu i za iduće godine pri čemu, kako ističu, nastoje što više odraditi s vlastitim ljudima.

Ulaganje u ponudu i ljude za bolju kvalitetu

"Vjerujemo u svoje ljude, imamo dugoročne planove razvoja novih investicija u Bolu i drugdje na Braču. Kvaliteta je važna, što se vidi u našoj grupaciji, jer su nam najbolje radili hoteli s najviše zvjezdica", kaže Sokol. Otkriva da su ove godine imali mjesečne oscilacije u popunjenosti, no zbog povećanih prosječnih cijena i većeg fokusa na izravnu prodaju preko svojih kanala, vjeruju u dobre financijske pokazatelje.

"Prvih šest mjeseci u Bolu i na Braču smo ukupno imali blagi minus dolazaka i noćenja, koji će se, vjerujemo kroz srpanj i kolovoz 'poravnati', a rujan i listopad bi mogli biti najbolji do sada s obzirom na najave, pogotovo za kongresne kapacitete", iznosi Sokol.

U srpnju im udjel direktne prodaje raste i do 70 posto, što je na godišnjoj razini ipak nešto manje, ali kaže da nastoje prodaju ukupno povećati u odnosu na udjele touroperatora, koji su u 2018. godini iznosili oko 60 posto.

Sokol naglašava dobru suradnju sa svima u destinaciji, posebice srednjom strukovnom školom u Bolu, koja nakon više godina pada broja učenika, od 2018. bilježi pomake i to zbog stipendiranja svih učenika koji uče za konobare i kuhare s mjesečnih 1.200 kuna uz smještaj u domu ako nisu s otoka, a takvih je sve više.

"Svi oni idu na praksu u naše objekte, dosta ih ljeti radi preko učeničkih ugovora, a i poslije škole većina ostaje raditi kod nas i živjeti u Bolu", priča voditelj kadrovskih poslova Frano Žuvić.

Iznosi da na Braču u Bluesunovim objektima ove godine radi 194 stalno zaposlenih, oko 240 sezonaca, 30-ak studenata, 25 učenika i četiri umirovljenice, a među njima je i 45 stranaca-sezonaca, što je najviše do sada, i to najviše iz Srbije, Crne Gore i Makedonije.

"Svake godine imamo sličan broj zaposlenih, plaće povećavamo stalno, nudimo smještaj i obroke, a u planu je i gradnja objekta za radnike u centru Bola s oko 250 dvokrevetnih soba. Za radnike smo se snašli, a s obzirom na naša ulaganja u uvjete i obrazovanje vjerujemo da s time neće biti problema ni ubuduće, iako smo svjesni da ćemo se i dalje za to morati dosta truditi", zaključuje Žuvić.

Po podacima iz eVisitora, na Braču je u prvih šest mjeseci ove godine bilo 414 tisuća noćenja ili 4,5 posto manje nego lani, dok je turista došlo 0,3 posto više ili 75,5 tisuća. Samo u lipnju noćenja je ukupno bilo 259 tisuća ili 1,5 posto manje, ali 4,3 posto više dolazaka turista ili njih 45,5 tisuća.

Od toga, u Bolu je u šest mjeseci bilo 153 tisuće noćenja ili 3,3 posto manje, ali i 1,6 posto više turista ili 31,3 tisuće. dok je samo u lipnju to mjesto imalo 96,5 tisuće noćenja ili 2 posto manje, a turista je došlo 7,3 posto više ili 19,3 tisuće.

 

Hina/P.hr