Zabranili seksističke reklame: Žena sjedi pokraj dječjih kolica, a muškarci se bave aktivnostima

14. kolovoza 2019.

Foto: Pixabay

Reklama za sirni namaz Philadelphia i nova reklama za Volkswagen prve su koje će biti zabranjene zbog novih pravila u Ujedinjenom Kraljevstvu, koji se bave stereotipima spolnih uloga. U reklami za sir koja se našla pod udarom ovih pravila dvojica zbunjenih očeva ostavljaju malo dijete na pokretnoj traci u restoranu, a u reklami za Vokswagen žena sjedi na klupi pokraj dječjih kolica, dok se muškarci u reklami bave različitim aktivnostima.

Tamošnja komisija za standarde u oglašavanju (Advertising Standards Authority) uvela je ovaj kodeks u lipnju ove godine kako bi smanjila količinu spolnih stereotipa zbog kojih se strahuje da mogu proizvesti psihičku štetu gledateljima i pridonijeti daljnjem nejednakom plaćanju istog posla koji rade osobe različitog spola. 

Prema pravilima, reklame više neće moći prikazati osobu koja ne uspijeva ostvariti neki zadatak zbog toga što je žena ili muškarac - poput mijenjenja pelena za muškarce ili vožnje automobila za žene, a zabranjeno je i oglašavanje koje sugerira da se promjenom izgleda tijela može postati uspješniji u osvajanju te gotovo standardno iskorištavanje seksualnosti mladih žena u reklamama.

Krešimir Sočković