Bruto premija osiguravajućih društava 4,74 milijarde kuna

7. srpnja 2020.

Foto: Shutterstock

Osiguravajuća društva su krajem svibnja imala ukupnu zaračunatu bruto premiju u iznosu od 4,74 milijarde kuna, što je 2,8 posto manje nego krajem istog mjeseca 2019. godine, pokazuju kumulativni podaci Hrvatskog ureda za osiguranje, gdje se također vidi rast bruto premije neživotnih osiguranja za 2,7 posto na 3,56 milijardi kuna, dok je zaračunata premija u životnim osiguranjima pala za 16,3 posto na 1,18 milijardi kuna.

Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je i dalje osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem svibnja od 1,03 milijarde kuna, što je na godišnjoj razini porast od 5,5 posto.

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije od 978,4 milijuna kuna ili 5,5 posto više nego u svibnju 2019. godine.

U prvih pet mjeseci ove godine sklopljeno je 973.739 polica, što je 14.203 police ili 1,44 posto manje nego u istom razdoblju lani. Prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 1.004,79 kuna, što je na godišnjoj razini više za sedam posto, podaci su HUO-a.

Najveći tržišni udio drži Croatia osiguranje

U skupini životnih osiguranja najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom u iznosu od 977,6 milijuna kuna ili 14,4 posto manjom u odnosu na svibanj 2019. godine.

Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je zaračunata bruto premija iznosila 145,9 milijuna kuna, što je pad za 31,74 posto na godišnjoj razini.

Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premiji i nadalje drži Croatia osiguranje, no uz pad zaračunate premije na godišnjoj razini za 7,6 posto na 1,33 milijarde kuna. Tržišni udio CO-a je tako snižen s 29,4 posto, koliko je iznosio krajem svibnja prošle godine, na 28,0 posto krajem petog mjeseca ove godine.

Drugi je Allianz Zagreb, koji bilježi i znatniji pad zaračunate bruto premije, za 15,9 posto na 557,1 milijun kuna, pa time i pad tržišnog udjela na 11,7 posto, u odnosu na lanjskih 13,6 posto.

S tržišnim udjelom od 10,9 posto i uz porast zaračunate bruto premije za 2,5 posto na 516,1 milijun kuna, treće mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja drži Euroherc. Odmah nakon njega slijedi Wiener osiguranje, kojem je zaračunata bruto premija na godišnjoj razini skočila za 24,4 posto na 506,9 milijuna kuna, dok je tržišni udio porastao s 8,4 posto u svibnju prošle na 10,7 posto u petom mjesecu 2020. godine.

Hina/P.hr