Cappelli: Želimo biti primjer Europi u održivom turizmu

24. siječnja 2020.

Foto: Improve Research & Analytics

Hrvatska želi biti primjer Europi u održivom turizmu, za što je, kao i za inicijativu da turizam postane jedan od prioriteta EU-a s dodatnim sredstvima iz zajedničkog proračuna, dobila podršku i španjolske ministrice turizma i industrije Marije Reyes Maroto, poručio je iz Madrida ministar turizma Gari Cappelli.

Cappelli je početkom ovog tjedna boravio u Madridu u povodu nastupa Hrvatske na 40. međunarodnom sajmu turizma FITUR te sudjelovanja na zajedničkoj konferenciji UNWTO-a, EU-a i FITUR-a o održivom turizmu, prije čega se sastao i s Reyes Maroto.

"Taj bilateralni sastanak bio nam je važan zbog lobiranja za hrvatsku inicijativu da se u EU-ovim tijelima i fondovima pojača pozicija i važnost turizma, posebno dok Hrvatska predsjeda Vijećem EU-a. Zadovoljni smo što je španjolska ministrica podržala naše prijedloge i prihvatila da na tome radimo zajedno", istaknuo je u za Hinu Cappelli dodajući da je i Europski parlament dao preporuku Europskoj komisiji i Vijeću EU-a da se osigura poseban novčani fond od 300 milijuna eura u sklopu programa Single Market u idućem proračunskom razdoblju 2021. - 2027.

Podsjetio je i na to da je tu inicijativu s prioritetima o održivom turizmu pokrenuo početkom 2018. na sastanku ministara turizma u Sofiji te da za to ima podršku zemalja sa sličnom strukturom gospodarstva, poput Španjolske, Portugala i Grčke, dok joj se, kako kaže, protive države sjevera Europe koje smatraju da nije potrebno izdvajati dodatan novac za izazove u turizmu.

"Sada 'guramo' tu inicijativu dalje, a trenutno ju podržava 13 država, 10 ih se protivi, a četiri su suzdržane", iznosi Cappelli, koji se nada da će do ministarskog sastanka u travnju ove godine u Dubrovniku, na kojemu se očekuju ministri turizma iz svih 28 zemalja EU-a, Hrvatska još ojačati taj 'savez' i u konačnici uvjeriti sve na prihvaćanje održivog turizma.

U tom je smjeru, kako napominje, Hrvatska predložila i promoviranje zajedničkoga europskog turističkog brenda, za što mu je španjolska ministrica također dala potporu, što drži jako dobrim, pogotovo jer Europa do sada nikada nije imala svoj zajednički turistički brend. Cilj je lakše predstavljanje svih iz Europe sa svim specifičnostima na dalekim tržištima.

"Stalno upozoravamo na održivost turizma i klimatske promjene jer se posljednjih godinu-dvije pokazuju drukčiji rezultati u turizmu i o tome razgovaramo, od toga da primjerice skandinavski turisti više ostaju u svojim zemljama zbog porasta ljetnih temperatura, pa do toga da se Nijemcima u sklopu ekoturizma preporučuje putovanje vlakom po zemlji", navodi Cappelli.

To će se odraziti i na izradu nove nacionalne strategije turizma, koja će biti nacionalni plan za održivi razvoj turizma, u kojoj treba biti očito i kako očuvati prostor, ali i jače razvijati turistički promet u predsezoni, zimi i tijekom cijele godine na kontinentu.

Cappelli je iznio i predviđanja za hrvatski turizam za ovu godinu, kazavši da će najveći izazov biti zadržati brojke iz 2019. te 'korigirati' pred i posezonu, s porukom da "želimo više turista koji stižu avionima od travnja do lipnja te na kontinentu".

Ohrabrile su ga, kako dodaje, i vijesti s FITUR-a, poput onih od agencija da je buking turista iz Velike Britanije veći nego u isto vrijeme prošle godine te vjeruje da će, unatoč brexitu, u Hrvatsku doći velik broj tih turista, a kako čuje, i druge zemlje u EU za sada bilježe dobre najave.

Vjeruje i da će u zagrebačku zračnu luku početi dolaziti low cost zračni prijevoznici, i to još ove godine, pri čemu naglašava i da "još uvijek ima prepreka u glavama da ti prijevoznici dovoze goste slabije platne moći, no to uopće nije točno jer se već pokazalo da dosta troše, primjerice, na glazbenim festivalima po Hrvatskoj i drugdje.

Cappelli je najavio i ponovno otvaranje ureda HTZ-a u Madridu, što je moguće još ove godine, za početak u prostorima hrvatskog veleposlanstva, što će, prema njegovoj ocjeni, donijeti i zaokret prema iberoameričkom tržištu.

"HTZ je 2015. zatvorio predstavništvo u Madridu uz objašnjenje preusmjeravanja novca na tradicionalna tržišta poput Italije i Češke, ali meni zapravo uopće nije jasno zašto je netko zatvarao taj ured. To je kao da u Bruxellesu zatvorite veleposlanstvo", ocijenio je Cappelli.

FITUR Madrid_preuzimanje nagrade.jpg FITUR Madrid_preuzimanje nagrade

Hrvatska turistička zajednica i ove godine predstavlja hrvatsku turističku ponudu na sajmu FITUR, koji se održava u Madridu od 22. do 26. siječnja. U sklopu sajma FITUR održana je i svečana dodjela nagrada Creative Tourism Network, a nagradu za kreativno događanje godine osvojilo je Svjetsko prvenstvo u branju maslina u općini Postira na otoku Braču koje se održalo u listopadu prošle godine. Creative Tourism Network je međunarodna neprofitna organizacija koja se specijalizirala za razvoj kreativnog turizma, a njihov stručni žiri odlučio je, među 160 prijava i događanja, da je upravo Svjetsko prvenstvo u branju maslina najkreativnije i prvo događanje takve vrste u svijetu koje na inovativan i kreativan način čuva stoljetnu tradiciju toga kraja te ju približava domaćem stanovništvu i brojnim turistima. Manifestacija se pokrenula radi promocije hrvatskoga tradicijskog običaja branja maslina, ali i upoznavanja tradicije drugih mediteranskih zemalja. U natjecanju je sudjelovalo 12 timova.

 

 

Hina/P.hr