Četiri znaka koji potvrđuju snažnog lidera

26. srpnja 2020.

Foto: Shutterstock

Svjetski lideri suočavaju se s velikim izazovom: kako privući i zadržati nove generacije lidera, a još veća odgovornost na njima jest održati konkurentnost u vremenu kad digitalna disrupcija iz temelja mijenja tradicionalni način i organizaciju rada. Procjenjuje se da će u ovom desetljeću robotika i umjetna inteligencija utjecati na dvije milijarde radnih mjesta. No, u digitalnom dobu i dalje će biti ključan čovjek.

U nastavku su potezi koji su svojstveni ljudima s izuzetnim liderskim vještinama.

Biraju više liderica

Prema podacima prikupljenim u istraživanju Global Leadership Forecast 2018 na više od 2400 organizacija širom svijeta, tvrtke s više žena u rukovodećim pozicijama imaju 1,4 puta veću vjerojatnost za održiv, profitabilan rast te su spremnije za prilagodbu digitalnom dobu.

Razvijaju snažnu radnu kulturu

Rezultati istog istraživanja potvrdili su da su tvrtke sa snažnim radnim kulturama uspješnije od drugih. Lideri odgovorni za stvaranje kulture visokih performansi sustavno rade na osnaživanju temelja organizacije jasnim komuniciranjem, edukacijom, eksperimentiranjem, pružanjem psihološke sigurnosti i prihvaćanjem međugeneracijskih različitosti.

Imaju smislenu viziju budućnosti

Sve veći je broj dokaza koji potvrđuju da su sretni ljudi bolji radnici. U knjizi Kako biti sretna na poslu, autorice Annie McKee, istraživački tim došao je do zaključaka da svaki zaposlenik, kako bi ostao angažiran i sretan, mora osjetiti smisao onog što radi i ostvariti dobe odnose s kolegama. Uz to, prenosi inc.com, bitno je da osjete ima li organizacija u kojoj rade jasnu viziju budućnosti kako bi mogli prepoznati uklapaju li se i sami u nju. Za to je važno imati snažne lidere koji su u stanju povezati viziju organizacije s osobnim vizijama pojedinaca.

Primjenjuju preokrenutu piramidu

Primjena liderskog pristupa u upravljanju "od dolje prema gore", odnosno inverzija organizacijske piramide rezultirat će većim povjerenjem i produktivnošću zaposlenika. Ovim pristupom fokus će biti na područjima u kojima zaposlenici najviše trebaju pomoć, a ne na onom što trebaju njihovi šefovi.

P.hr/I.B.