Turistički djelatnici mogu zadovoljno trljati ruke
Iako će se točni prihodi od turizma znati na kraju ožujka, već sada se sa sigurnošću može reći kako je turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru u Hrvatskoj u 2019. u dolascima rastao pet posto, a u noćenjima dva posto.
Turistički djelatnici u Hrvatskoj mogu zadovoljno trljati ruke, jer prema podacima sustava eVisitor turistički promet za prošlu godinu bilježi 20,7 milijuna dolazaka i 108,6 milijuna noćenja turista. Od toga su strani turisti ostvarili 18,3 milijuna dolazaka i 94,8 milijuna noćenja. Najviše noćenja ostvareno je u Istri, zatim u Splitsko-dalmatinskoj županiji te na Kvarneru. Kad je pak riječ o tržištima s kojih su nam stigli turisti, i dalje su tu na prvom mjestu Nijemci, zatim Slovenci, te Austrijanci.
Top destinacije u 2019. godini po kriteriju ostvarenih noćenja su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split i Medulin. A prema preliminarnim rezultatima istraživanja TOMAS Hrvatska 2019., prosječna dnevna potrošnja turista porasla iznosi 97 eura po danu.
Ove godine Hrvatska turistička zajednica uz sajamske nastupe i posebne prezentacije, te provedbu promotivnih kampanji i aktivnosti povezanih uz velika međunarodna događanja, hrvatski turizam planira promovirati i kroz suradnju s internetskom kompanijom Google, kao i kroz suradnju s poznatim globalnim travel platformama. Među ključnim projektima i aktivnostima koje će također obilježiti 2020. godinu su projekt Hrvatski digitalni turizam, izrada novog Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma, a ključni će biti i procesi prilagodbe turističkog sektora na nove zakonske okvire koji su stupili na snagu s početkom ove godine.