Gosparski shabby chic nikada ne izlazi iz mode

4. svibnja 2019.

Foto:Vivain

Iako je mnogima prva asocijacija na Dubrovnik turizam, imaju oni i drugih aduta. Jedan od njih je tvrtka namještaja Vivain - pionir shabby chic stila u Hrvatskoj, koja svojim unikatnim proizvodima u prostor unosi dašak topline i romantike.

Lujo Lukenda, vlasnik Vivaina, prilikom adaptacije jedne stare kamene kuće u Dubrovniku, kada je na zahtjev investitora pokušao pronaći stolara koji bi mogao napraviti namještaj od punog drveta koji se doima kao da mu je već sto godina, došao je na ideju proizvodnje unikatnog namještaja. Početak nije bio lagan, govori nam, jer su startali 2010. u vrijeme kada je Hrvatska bila pogođena ekonomskom krizom, a trebalo je pronaći nešto što će tvrtku izdvojiti od konkurencije.

"Stil shabby chic krasi romantična aura koju rustikalan namještaj unosi u prostor. Poseban je i po pastelnim bojama koje prostoru daju toplinu te po nepravilnostima i nesavršenostima koje treba očuvati i pokazati. Shabby-stil voli prirodne materijale te zbog toga Vivain izrađuje sav svoj namještaj od punog drveta, točnije smreke, koja je kvalitetnija od jele jer raste na većim nadmorskim visinama", priča Lujo Lukenda.

"U ovaj smo se stil uređenja zaljubili zbog mogućnosti isticanja i stavljanja naglaska na samo jedan komad namještaja. Cijeli prostor može biti moderan ali beživotan, pa u takve prostore naš namještaj udahne život", pojašnjava Lujo koji tvrtku vodi uz pomoć oca Berivoja.

Posla ima, ali nema radnika

Kako kažu, odnos oca i sina nije uvijek idealan, ali pokušavaju si nadomjestiti poslovne propuste: jedan je zadužen za nabavu i proizvodnju, a drugi za marketing i financije. Danas zapošljavaju još šestero ljudi i pokušavaju se proširiti jer posla uvijek ima, ali veliki problem im je radna snaga, žali se Berivoj Lukenda.

"Svaki je naš komad namještaja unikatan i ručno izrađen, a time naši kupci postaju i naši dizajneri", kaže Lukenda.

Za izradu i proces proizvodnje jednoga komada namještaja potrebno je oko 30 dana, ali sve ovisi o količini i zahtjevima kupaca, kaže Lujo, koji dizajnira namještaj.

U ponudi imaju 60 artikala, a namještaj najviše prodaju duž jadranske obale zbog povezanosti s turizmom, ali izvoze i u Sloveniju, Italiju i Austriju. Vivain je u hrvatskoj već prepoznat kao brend, a u budućnosti se namjeravaju širiti te povećati svoju proizvodnu halu. Isto tako, rade i na novoj liniji koja će obogatiti njihovu ponudu te planiraju izlagati na najvećem sajmu namještaja u Kölnu.

"Stil shabby chic ima bezvremensku vrijednost, a kao takav nikada ne izlazi iz mode, pa se nadamo da neće ni naš namještaj", zaključuju otac i sin Lukenda.

 

Bartol Uhač