Havaianas u krizi ubrzano digitalizirao procese

31. svibnja 2020.

Foto: Havaianas

Brendovi uvijek moraju biti relevantni za svoje potrošače, na vrijeme im dati sve potrebne informacije te istodobno pružiti vrijednost i zabavu. U kriznim situacijama to je postalo važnije no ikad, te upravo zato poznati brend japanki Havaianas nije u potpunosti prestao sa svojim aktivnostima, već se prilagodio novonastaloj situaciji.

Havaianas je prisutan širom svijeta, pa i u nekim zemljama koje se trenutno nalaze u novim i zahtjevnim situacijama izazvanim nastalom krizom. Većina od tisuće zaposlenika diljem svijeta nalazi se u tvornici u Brazilu gdje je uložen veliki napor kako bi se osigurali adekvatan prostor te nesmetano pružanje financijske i materijalne pomoći zdravstvenim djelatnicima, poput izrade maski, odjeće i obuće.

"Znamo da je svaki dio svijeta u različitoj situaciji, stoga u svakom trenutku moramo biti svjesni toga i kreirati najbolju komunikaciju koju potrošači žele, bez obzira na to gdje se nalazili. Veliku ulogu u komunikaciji s potrošačima ima i redovito praćenje sadržaja koji stvara publika te njegovo dijeljenje na društvenim mrežama. Vidjeti kako netko na drugom kraju svijeta nosi isti par japanki kao vi, može biti zaista lijep osjećaj“, kaže Merel Werners, direktorica marketinga u Havaianasu, koja ima više od 20 godina iskustva u međunarodnim modnim i lifestyle kompanijama,

Ističe da se na određeno vrijeme komunikacija u potpunosti promijenila, no dodaje da je  brend uspio zadržati svoj veseli i pozitivan pristup, uz dijeljenje poruka suosjećanja diljem svijeta.

 Havaianas, japanke

Ulaganje velikih napora u digitalizaciju poslovanja

Havaianas je brend koji još uvijek raste, iako je prisutan čak 58 godina. Veliki komunikacijski izazovi na internoj razini nastali su zbog nemogućnosti izravnoga kontakta među zaposlenicima, no zahvaljujući tehnologiji, to se moglo vrlo brzo prevladati. A kada je u pitanju digitalizacija drugih segmenata poslovanja, Merel Werners tvrdi da se tijekom ova dva mjeseca ostvario trend koji se trebao ostvariti u sljedeće tri godine.

Iz kompanije ističu kako već posljednje dvije godine ulažu velike napore u digitalizaciju, od osposobljavanja svakog zaposlenika za rad od kuće do ulaganja medijskog budžeta u online kanale.

"Društvene mreže iznimno su velik dio naših svakodnevnih života te se Havaianas putem njih trudi osigurati prostor u kojem se mogu vidjeti novi proizvodi ili otputovati na drugi kraj svijeta putem ekrana. Influenceri su važan dio marketinga na svim tržištima, stoga brend nastoji dugoročno raditi s ljudima za koje zna da rabe njihove proizvode te istodobno kreiraju lijep i zabavan sadržaj. A praćenjem sadržaja koji kreiraju potrošači može se vidjeti da je Havaianas zaista dio njihovih avantura, dugih putovanja i zabavnih trenutaka s bližnjima", pojašnjava Merel Werners.

Promjene u modnoj industriji i budućnost na hrvatskom tržištu

Werners naglašava kako trenutna situacija mijenja budućnost modne industrije i stil života te će se masovno promijeniti način na koji ljudi razmišljaju o kupnji, a kvaliteta i udobnost bit će presudni čimbenici. Smatra da će jedan od rezultata krizne situacije u kojoj se nalazimo sigurno biti stavljanje zdravlja i sreće naših bližnjih na prvo mjesto, dok će obavljanje promišljenijih kupnji biti sekundarno.

"Ovo će se ljeto prilično razlikovati na svim tržištima. U većini zemalja marketinška komunikacija neće se usmjeravati na turiste jer putovanja nisu svima dopuštena ili će ljudi radije ostati u svojoj zemlji. Upravo se zato prilagođavamo potrošačima, što za sada znači da ćemo biti prisutni online, koncentrirani na lokalni marketing i komunikaciju kućne upotrebe Havaianasica, koje su savršeni proizvod za kućnu atmosferu – udoban i trendi proizvod koji usrećuje ljude", zaključila je Merel Werners.

 

J.Vrdoljak/P.hr