Sve više potrošača bira domaće eko proizvode

22. svibnja 2020.

Foto: Ja Trgovac

Istraživanje magazina Ja Trgovac pokazalo je da eko proizvodi iz godine u godinu zauzimaju sve važnije mjesto u košarici potrošača.

Hrvatski potrošači itekako prate ovaj globalni trend pa ne treba čuditi da čak 99 posto njih zna za ekološke proizvode, od toga je 72 posto onih koji su dobro upoznati sa značajkama ove kategorije proizvoda, a 27 posto građana tek djelomično poznaje eko proizvode. Pokazuje to istraživanje su tijekom veljače proveli magazin Ja Trgovac i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku hrvatskih građana starijih od 16 godina. 

Jako su zanimljivi stavovi građana kada je riječ o njihovoj percepciji kvalitete eko proizvoda. Tako njih 63 posto ističe da su eko proizvodi kvalitetniji od konvencionalnih, dok četiri puta manji udio ili 16 posto ispitanih smatra kako ta konstatacija ne stoji. Preostalih 21 posto anketiranih nije znalo odgovoriti na ovo pitanje.

Kada je riječ o konkretnom kupovnom ponašanju tu je ipak nešto drukčija slika jer svega 23 posto hrvatskih građana redovito kupuje proizvode koji su označeni kao ekološki, dok ih dvije trećine to čini rijetko, a eko proizvode nikad ne kupuje 10 posto ispitanika.

Istraživanje je pokazalo da više od polovice kupaca eko proizvoda ove artikle kupuje u trgovačkim lancima. Značajan dio kupaca ove proizvode kupuje u specijaliziranim bio dućanima, dok na tržnici to čini njih 16 posto, a u drogerijama 8 posto ispitanika. Iz nekih drugih izvora snabdijeva se 2 posto građana. Eko proizvodi su dosta etnocentrična kategorija pa tako gotovo dvije trećine kupaca navodi kako im je važno da su ti proizvodi hrvatskog porijekla, dok za 34,5 posto njih to nije važan argument pri kupnji.

 

 

J.V./P.hr