DotMetrics u Velikoj Britaniji dobio posao vrijedan 40 milijuna eura

21. siječnja 2020.

Foto: Shutterstock/Ilustracija

Hrvatski startup DotMetrics postao je službeni analitički sustav za prikupljanje podataka o posjećenosti britanskih internetskih stranica. Britansko tržište online oglašavanja vrijedno je 15 milijardi funti i taj će se budžet u velikoj mjeri raspoređivati upravo na temelju DotMetricsovih podataka.

DotMetrics je pobjedu odnio na natječaju koji je organizirao UK Online Measurement, specijalizirana tvrtka koju su osnovala najznačajnija udruženja britanskih izdavača i oglašivača, i to u partnerstvu s Ipsosom, jednom od poznatijih agencija za istraživanje tržišta. Hrvatski startup iza sebe je ostavio najveće igrače na globalnom tržištu prikupljanja podataka, poput američkog comScorea.

U DotMetricsu su već krenuli u pripremu za nastup na britanskom tržištu koji službeno počinje 1. siječnja 2021. godine, a ugovor je potpisan na sljedećih pet godina. Neslužbeno, iz pouzdanih izvora, doznajemo da je ukupna vrijednost ovog posla oko 40 milijuna eura.

Domaći startup dosad je podatke prikupljao u zemljama regije, a ovo mu je prvi izlazak na tržišta zapadne Europe. Velika Britanija bit će poseban izazov za hrvatske analitičare jer je riječ o najvećemu europskom i trećemu svjetskom tržištu u kontekstu online oglašavanja. Jan Jilek, direktor DotMetricsa, istaknuo je kako je na britanskom tržištu internet uvjerljivo najznačajniji kanal oglašavanja te da raspodjela tog budžeta ovisi o kvalitetnim podacima.

"Velika Britanija jest liga prvaka internetskog oglašavanja. Tržište je to na kojem će uskoro 70 posto ukupnog oglašavanja odlaziti isključivo na internetske kampanje i koje se smatra najrazvijenijim na svijetu. Pobijediti na takvom natječaju stvar je prestiža te odlična referencija za dalje. Već smo započeli s pregovorima za nastup i na drugim europskim tržištima. Želim istaknuti kako Hrvatska ostaje naš HUB te će se analiza podataka obavljati iz Zagreba", naglasio je Jilek dodavši kako će im broj zaposlenih samo zbog ovog ugovora rasti više od tri puta, a sličan trend očekuju i u narednim godinama.

Jan JilekJan Jilek, direktor DotMetricsa

DotMetrics je izvorna hrvatska metodologija koju je razvila tvrtka FistNet skupa s Ipsos Adrijom. Riječ je o rješenju koje prikuplja podatke o posjećenosti internetskih stranica tako da bilježi i pohranjuje cjelokupan promet web-stranice, povezujući ga s demografskim podacima iz anketa i osnovnih istraživanja.

"Za britansko tržište planiramo dodatnu nadogradnju tehnologije kako bi omogućavala kvalitetniju i sadržajniju analitiku. DotMetrics je prvi pravi big data analitički sustav nastao u Hrvatskoj. Pratimo stvari koje su relevantne oglašivačima i nudimo različite vrste analize podataka. Naša metodologija pokazala se kvalitetnijom, ali i bržom od konkurencije. Dosad su u Velikoj Britaniji na podatke o čitanosti čekali po mjesec dana, a mi ćemo im isporučivati svakodnevno za prethodni dan", istaknuo je Tomislav Fistrić, suosnivač i direktor za tehnologiju u FistNetu, dodavši kako planiraju i razvoj novih proizvoda, poput praćenja lojalnosti korisnika portala.

J.Vrdoljak / Privredni