Inovativan proizvod s Brača postao pravi globalni hit

13. rujna 2020.

Danira Glavinić / Foto: Dada & Rocco

Svaka majka strahuje da bi se njeno dijete moglo ozlijediti u igri ili snu, a ozljedu mu može prouzročiti i najmanji trenutak nepažnje. Zbog toga većina majki želi što omogućiti što veću sigurnost djeteta, tako svoju poslovnu priču započinje Danira Glavinić koja je prije pet godina došla na ideju da bi najbolje rješenje tog problema, a i sama je tada postala majka, bilo izrada zaštitne navlake s mekanim punjenjem za svaku rešetku krevetića. Na taj način zaštitila bi se bebina glavica od udaraca, a istodobno bi se osigurao nesmetan pogled na dijete u svakom trenutku. Može se reći kako je brend Dada & Rocco nastao iz "čiste potrebe", a sve je prepoznatljiviji među roditeljima diljem svijeta.

"Kako sam i sama mama, uvijek sam cijenila proizvode koji su izrađeni kvalitetno i s dugim rokom trajanja, a i vizualno su lijepi, tako da kod našeg brenda težimo isključivo tome. Da bismo to i postigli, u izradi rabimo samo najkvalitetnije materijale koji posjeduju certifikat Oeko-tex standard", objašnjava Danira, koja je posebno ponosna na to što je od samog pokretanja proizvodnje njihov mali pogon smješten u Supetru na otoku Braču. Kada su započeli s radom, imali su tek jednu radnicu krojačicu, a danas zapošljavaju 11 djelatnika, od čega osam krojačica.

Dada&Rocco Foto: Dada & Rocco

"Prije dvije godine cijeli smo prostor šivaonice modernizirali i nadogradili, a naše krojačice rade na najmodernijim šivaćim strojevima koji im omogućuju sigurne uvjete rada, ali i maksimalnu učinkovitost te vrhunsku kvalitetu proizvoda Dada & Rocco. Ponosni smo što je projekte unaprjeđenja i modernizacije proizvodnje prepoznao i EU, te smo za njih dobili i sredstva putem Europskog fonda za regionalni razvoj i Europskog strukturnog i investicijskog fonda, a i poslovna banka prati nas od početka proizvodnje", kaže Danira, koja je glavni kreativni pokretač brenda. Ideje o dizajnu proizvoda i odabiru materijala prvo predstavlja svojoj majci Simoni Fabijanović, koja u tvrtki radi kao prokurist, a nakon toga se ideja razrađuje s voditeljicom proizvodnje, koja vrlo detaljno radi prototipove proizvoda dok se ne postigne vrhunska kvaliteta i izgled.

Nije lako, no ipak se može

Poslovanje u Hrvatskoj oduvijek je puno izazova, a još je izazovnije ako vam se poslovni pogoni nalaze na otoku. Osim specifičnih logističkih okolnosti, gdje čak i vremenski uvjeti mogu dovesti do poremećaja u lancu nabave i isporuke, ni pronalaženje kvalificirane radne snage nije jednostavno.

Na Braču danas živi nešto manje od 15.000 stanovnika, a većina njih je, barem sezonski, povezana s turističkom industrijom. Ipak, nedostatak radne snage riješili su dijelom i osposobljavanjem zaposlenica uz subvencije Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, a cilj im je i u budućnosti ulagati u razvoj njihovih vještina. Trenutačno im najveći problem predstavlja dostava repromaterijala na Brač jer to automatski podrazumijeva više troškove u tom segmentu poslovanja.

"Trenutačni manjak skladišnog prostora namjeravamo riješiti u bliskoj budućnosti novim investicijama, čime ćemo si omogućiti naručivanje većih količina repromaterijala i smanjenje troškova. Nažalost, i specifični uvjeti koje nam je donijela koronakriza imaju utjecaj na lanac nabave, pa su i tu nastali određeni problemi kojima, za sada, uspijevamo pronaći alternativna rješenja", kaže Danira.

 Dada&Rocco, slika 4 Foto: Dada & Rocco

Klikom miša do kupaca iz cijelog svijeta

Bilo bi teško zamisliti razvoj brenda Dada & Rocco bez svih prednosti koje im je donijela digitalizacija i globalizacija, a i hrvatsko članstvo u Europskoj uniji na tom je području otvorilo nove prilike i ubrzalo proces digitalizacije društva.

"Kvaliteta naših proizvoda je - uz preporuke naših zadovoljnih kupaca putem društvenih mreža, prije svega Facebooka i Instagrama gdje imamo više od 90.000 pratitelja - omogućila poslovanje isključivo putem web-trgovine dadaandrocco.com. Nova generacija mladih roditelja donijela je neke nove navike kupaca, pa danas i nemamo potrebu za fizičkom trgovinom", kaže Danira koja ipak ne isključuje mogućnost da u budućnosti imaju i svoju prodavaonicu.    

Nedavno su postali nositelji certifikata Hrvatska kvaliteta, a u postupku su uvođenja međunarodnog sustava upravljanja kvalitetom, certifikata ISO 9001:2015. Njezin je poslovni projekt, zahvaljujući potpori tvrtke IKEA i udruge Solidarna između 138 prijavitelja ušao među pet najboljih.

"Naše smo proizvode veleprodajno do sada već uspješno plasirali na tržišta BiH, Rumunjske i Njemačke, a naši kupci dolaze iz gotovo svih europskih država, pa i dalekih krajeva, poput Katara, UAE i Australije", kaže Danira koja otkriva kako su im u planu nove investicije i daljnje proširenje prodaje na međunarodnim tržištima zbog čega pregovaraju s novim poslovnim partnerima.

Ilijana Grgić