Lovrinčević: Iz krize smo izvukli maksimalno

9. kolovoza 2020.

Ova godina ostat će zapamćena kao vrlo kompleksna i izazovna za gotovo sve poslovne subjekte, pa tako i za hrvatski trgovački lanac Pevex, ističe u razgovoru za Privredni Jurica Lovrinčević, predsjednik Uprave Pevexa. Nakon siječnja i veljače, koji su nosili epitet nikad boljih u povijesti, 17. ožujka nastupio je lockdown koji je zaustavio taj trend, što je u ožujku i travnju rezultiralo gubitkom od 100 milijuna kuna. Ipak, Lovrinčević je optimističan i vjeruje kako će taj gubitak tvrtka nadoknaditi do kraja godine.

Kažu da je koronakriza dovela do tektonskih poremećaja u gotovo svim segmentima života i poslovanja. Slažete li se?

Svjedoci smo da se digitalizacija, možemo reći, uz pomoć koronakrize intenzivira. Mi smo kao kompanija u tom digitalnom svijetu napravili veliki iskorak jer se za ovih nekoliko mjeseci dogodilo ono što nismo planirali za sljedećih nekoliko godina. Naš webshop uvijek nam je bio prozor u svijet jer u segmentu 'Uradi sam' nemate toliko artikala koji su traženi u web-prodavaonici i nismo to sagledavali kao ozbiljan kanal prodaje. Međutim, to nam se sve preko noći okrenulo i bili smo ga prisiljeni razvijati da bismo bili bliže svojim kupcima. Mi ga jesmo imali nekoliko godina, ali je do koronakrize radio na razini od 30 tisuća kuna dnevno. Za vrijeme ove krize, kad smo ga uspjeli dignuti na višu razinu, radio nam je milijun kuna, znači, prodaja nam je putem web-prodavaonice skočila 30 puta. 

S druge strane, za vrijeme koronakrize shvatili smo da imamo fantastičnu pokrivenost Hrvatske, što naši konkurenti nemaju, tako da smo, uz pomoć weba i besplatne usluge Click & Collect, vrlo brzi s dostavom. Ako netko naruči danas bilo koju robu u sklopu 40 tisuća artikala koliko ih imamo u asortimanu, sutra je može pokupiti u bilo kojem našem centru u Hrvatskoj, što drugi konkurenti jednostavno ne mogu. Postali smo svjesni tih sinergija, svjesni ulaganja u digitalni svijet i koliko nam se brzo ulaganja mogu vraćati. I stoga smo krenuli tim putem većeg i bržeg razvoja. Mislim da mnoge kompanije sad rade na tome i sigurno će to biti pozitivna stvar koju ćemo svi zajedno morati naslijediti iz ove krize. 

Uz ulaganje u digitalno poslovanje, što biste još izdvojili?

Naravno, u koronakrizi bila je bitna i brzina donošenja odluka. Kompanije koje su dvojile, koje se nisu znale postaviti u krizi, sad su u jako teškoj situaciji. Mislim da smom mi izvukli maksimalno što smo mogli. Danas radimo fenomenalno. Kad me tko pita kako je raditi, kažem - nikad bolje! Gledaju me u čudu i pitaju se kako je to moguće. Moguće je jer smo bili spremni, imali smo dovoljno kapitala, dobar odnos s dobavljačima te imamo i kratke i duge lance dostave i dobave i, jednostavno, stvari nam funkcioniraju.

Što je sa širenjem izvan granica Hrvatske?

Ne bih rekao da smo već pokrili cijelu Hrvatsku, imamo mi tu još dosta posla sljedećih nekoliko godina. Nadam se da ćemo do kraja moga sljedećeg mandata, u sljedećih pet-šest godina, ako me Nadzorni odbor i Skupština potvrde, završiti sve u Hrvatskoj. A kao odgovor na ovo vječno pitanje - ići ili ne izvan granica Hrvatske - mogu samo reći da onog trenutka kad budem mislio da smo spremni da idemo van, i to ne samo u smislu kapitala, nego i ljudi i programa, to ću i predložiti.  

Za sada mislim da nismo spremni ići na vanjska tržišta. Sljedećih nekoliko godina imamo što raditi u Hrvatskoj, a ako se poklope karte da imamo viška kapitala i da vlasnici odluče da se širimo, sigurno imamo znanja da probamo na nekim okolnim tržištima. Naravno, to nije jednostavno, svako tržište priča je za sebe, a to jako dobro znaju i oni koji su došli u Hrvatsku, pa su se opekli i morali otići. Mislimo da ovaj posao znamo raditi iznimno dobro ovdje u Hrvatskoj, ali trebamo naučiti kako ga raditi i u Sloveniji, Mađarskoj i drugim zemljama. To je svakako moguće, ali nam još nije u planovima.

 

I.G./F.M.