Kako prepoznati pravi trenutak za pokretanje biznisa?

25. svibnja 2020.

Pixabay

I u najboljim vremenima neke ideje o pokretanju posla ostaju samo ideje zbog neizvjesnosti i straha od novog. Danas, u krizi koja je posljedica pandemije koronavirusa i kada smo okruženi brojnim nepoznanicama o razvoju situacije u budućnosti, većina će zaključiti da takvi planovi trebaju čekati bolja vremena. No oni najhrabriji i inovativniji reći će da je kriza uvijek i prilika i najbolji trenutak za neke nove početke.

Nakon izbijanja pandemije i posljedično novog načina života koji se u velikoj mjeri odrazio i na gospodarstvo, neki su poslovi sasvim stali, ali, s druge strane, raste potražnja za novim proizvodima, novim načinom rada i distribucije. Određene grupe prizvoda i usluga odjednom nitko ne treba, a u isto vrijeme stvorila se velika potražnja za proizvodima i uslugama koji su nužni za funkcioniranje u novim uvjetima. Brzo su prepoznati problemi u lancu opskrbe: nedostatak domaće proizvodnje za nužne proizvode poput dezinficijensa, medicinske opreme, lijekova, ali, kao što je, nažalost, slučaj u Hrvatskoj, i nedostatak domaće hrane.

U svjetlu prilagodbe na 'novo normalno' mnogi su već preusmjerili svoje poslovanje i zahvaljujući tome opstali. Oni koji bi to tek htjeli učiniti ili u posao krenuti od nule, trebaju dobro odvagnuti stvari. U startu je važno prepoznati može li vaša ideja polučiti ono što će što će zadovoljiti potrebe na tržištu.

stepenice ideja rast

Foto: Shutterstock

Razmislite može li vaša ideja zadovoljiti novu potražnju. Ako ste već u biznisu, preispitajte jeste li voljni preusmjeriti i prilagoditi posao. Treba istražiti načine na koje se može izmijeniti postojeći poslovni plan i procijeniti troškove, resurse, vještine i vremenske rokove potrebne za realizaciju posla. Ocijenite konkurenciju i dostupnost financiranja kako biste mogli napraviti zaokret i istražite ciljanu publiku kako biste utvrdili održivost posla. Ako se ta evaluacija pokaže održivom, tada možete nastaviti dalje, ali u suprotnom, najbolje da svoje planove stavite na čekanje, savjetuje John Boitnott za Entrepreneur.

Provjerite možete li za pokretanje nove poslovne ideje konkurirati za bespovratna sredstva. Jedan od najvećih izazova bit će pronalazak sredstva za financiranje, što je teško i inače, a pogotovo u kriznim vremenima. Naravno, i u najdubljim recesijama postoje određeni sektori i vrste poslovanja koji su vrijedni ulaganja. Neke od najvećih svjetskih kompanija poput General Motorsa, Disneyja, IBM-a i Googlea, pokrenute su u vrijeme ekonomskih kriza. 

Važno je i preispitati hoćete li biti u stanju za novi projekt osigurati stručnjake bez kojih realizacija nije moguća. Dobri grafički dizajneri, IT stručnjaci i knjigovođe uvijek su na cijeni i nije ih lako pronaći. Za početak mogu se angažirati i freelanceri, a naknadno, ako se posao bude razvijao, može im se ponuditi i stalni posao.

Ako se ipak odlučite da ovo nije pravo vrijeme za pokretanje posla, nemojte sasvim odustati. Globalna kriza može biti dobar trenutak za dublje razmišljanje, istraživanje, planiranje i razvoj ideje, čime se povećavaju šanse za njeno ostvarenje. Kada prođu ova nesigurna vremena, imat ćete drugu priliku za pokretanje posla.

P.hr/I.B.