Kako prodavati na tržištu Europske unije

7. svibnja 2019.

Ako imate registriranu tvrtku, robu možete slobodno prodavati diljem Europske unije, no uz poštovanje nekih pravila

Kao poduzeće koje posluje u Europi, možete iskoristiti pogodnosti jedinstvenog tržišta EU te određenih trgovinskih aranžmana s drugim europskim zemljama. To znači da se vaša roba može slobodno kretati unutar tog područja bez ikakvih dodatnih troškova ili količinskih ograničenja. No, prije plasiranja robe sve carinske formalnosti moraju biti završene kad se roba uvozi ili izvozi između EU i bilo koje zemlje koja nije u Uniji.

Prije unošenja robe na tržište EU morate osigurati da vaši proizvodi ispunjavaju zahtjeve Unije kako bi se zaštitilo zdravlje ljudi i životinja te okoliš i prava potrošača.

Iako možete sami utvrditi opće uvjete prodaje, uključujući ograničenja glede dostave, svi vaši korisnici iz EU moraju imati jednak pristup robi kao vaši lokalni korisnici. Sve posebne ili promidžbene cijene ili posebne uvjete prodaje morate ponuditi svim svojim korisnicima neovisno o zemlji EU u kojoj imaju sjedište, njihovoj nacionalnosti, boravištu ili mjestu poslovanja. Ta se pravila primjenjuju na transakcije putem interneta i fizičke transakcije ako se prodaje krajnjem korisniku pojedincu ili poduzeću koje kupljeno ne namjerava preprodavati, preinačiti, obrađivati, iznajmljivati ili dati u podugovor.

Ako se bavite izvozom i/ili uvozom unutar EU iznad određene vrijednosti, morat ćete podnositi statistička izvješća o svojim trgovinskim tokovima.

Krešimir Sočković