Grupacija Kofola, vlasnica Studenca, povećala prihode i dobit

16. svibnja 2019.

Foto: Kofola

Grupacija Kofola ovu je godine izvrsno započela i povećala sve ključne ekonomske pokazatelje u prvom tromjesječju ove godine. Prihodi grupacije porasli su za 7,6 posto, EBITDA je porasla za 12,2 posto, a poslovni rezultati za 9,9 posto. Pozitivan rezultat ponajprije je posljedica rasta strateških kanala Gastro i Impuls na češkom tržištu i uspjeha koji premašuje standard u Adriatic regiji. U prvom tromjesječju grupacija Kofola prodala je poljsku tvrtku Hoop Polska, što je omogućilo ulaganje vremena i usmjerenje energije u razvoj rastućih tržišta i aktivnosti.

Jannis Samaras, predsjednik Uprave grupacije, kaže kako Grupa ostvaruje odlične rezultate, posebno zahvaljujući fokusu na razvoj poslovanja u segmentima Gastro i Impuls, čiji udio u ukupnim prihodima raste u skladu s očekivanjima. "Vrlo smo zadovoljni što je rast svih ključnih pokazatelja postignut unatoč činjenici da nas je u prvom tromjesječju dočekalo lošije vrijeme nego prošle godine te da je jedan od vrhunaca prodaje, tj. Uskrs, bio tek u travnju ove godine. Izvrstan rezultat u prvom tromjesječju nagoviješta da smo na pravom putu da ispunimo i godišnje ciljeve", ističe Samaras.

U prvom tromjesečju tržište Češke i Slovačke ostvarilo je rast prihoda za 4,1 posto na godišnjoj razini. U segmentu HoReCa grupacija Kofola je zabilježila rekordan tržišni udio u Češkoj i Slovačkoj Republici u prvom tromjesečju; u Slovačkoj je prvi put premašila 40 posto, uz znatan doprinos točenog napitka Kofola. Osim rasta prodaje, druge važne vijesti s tržišta Slovačke uključuju početak prodaje i pokretanje marketinške kampanje za prirodnu mineralnu vodu s visokim sadržajem kalcija i magnezija Kláštorná Kalcia.

Adriatic regija ponovno je ostvarila pozitivan rezultat te je grupacija zabilježila dvostruki rast prodaje na ovom tržištu. Rast od 12,5 posto ponajviše je posljedica prodaje mineralne vode Radenska, koja ove godine slavi impresivnu 150. godišnjicu te hrvatske mineralne vode Lipički Studenac. Regije Češke i Slovačke te Adriatic regija ostvarile su 87,3 posto ukupnih prihoda grupacije.

Osim pozitivnih rezultata, još jedna ključna vijest iz prvog tromjesečja jest činjenica da je grupacija Kofola u ožujku završila prodaju tvrtke Hoop Polska. Novi vlasnik tvrtke Hoop Polska tvrtka je ZMB Capital iz Poljske, proizvođač voda Ustronianka. Transakcija je uključivala proizvodni pogon u Kutnu, prava na žig, zaposlenike i distribucijsku mrežu. Grupacija Kofola tako prvi put izvještava o rezultatima iz kontinuiranog poslovanja, tj. isključujući gospodarske aktivnosti tvrtke Hoop Polska, koja je, međutim, bila dio grupacije i konsolidirana do 18. ožujka ove godine.

Na temelju izvrsnih rezultata u 2018. godini Uprava grupacije Kofola ČeskoSlovensko preporučila je Glavnoj skupštini da odobri dividendu od 13,50 čeških kruna po dionici prije oporezivanja za 2018. godinu, što predstavlja dobit od dividende od 4,5 posto. Skupština je sazvana za 5. lipnja.

Inače, Grupacija Kofola jedan je od najvećih proizvođača bezalkoholnih pića, s devet proizvodnih pogona na pet europskih tržišta. Grupacija ukupno zapošljava više od 1800 ljudi. U portfelju proizvoda grupacije Kofola u Republici Češkoj i Slovačkoj nalaze se tradicionalno kola piće Kofola, koje se proizvodi po originalnom receptu, izvorska voda Rajec, sirupi Jupí, napitak od grožđa Vinea, dječji napitci Jupík, energetski napitci Semtex i druge tradicijske češke marke kao što su Chito, Top Topic i Citro Cola. Po licenciji Kofola proizvodi i distribuira napitke Royal Crown Cola i Orangina. Kofola je i ekskluzivni distributer marki Evian i Badoit za Češku i Slovačku te tradicionalne izvorske ljekovite mineralne vode Vincentka za češke maloprodajne lance i sektor gastronomije. Od početka 2015. godine Kofola je također ekskluzivni distributer proizvoda Rauch za tržišta Češke i Slovačke. Grupacija Kofola uključuje i mrežu UGO, koju čini više od 82 UGO barova sa svježim voćnim i povrtnim sokovima te barova sa salatama u Češkoj i Slovačkoj. Kofola je 2017. kupila proizvođača voćnih i biljnih proizvoda Premium Rosa. Najnovija je akvizicija tvrtka LEROS, tradicionalni češki proizvođač proizvoda od ljekovitih trava, i slovačka mineralna voda Kláštorná.

Slovensko je poduzeće Radenska 2015. postalo član grupacije Kofola. U 2016. godini portfelj tradicionalnih mineralih voda Radenska te voćnih napitaka Ora i Oaza upotpunjen je brendovima Nara, Inka i Voćko, popularnim hrvatskim markama pića. U 2016. Radenska je postala proizvođač i distributer napitaka Pepsi, Mirinda i 7Up za hrvatsko tržište. Iste je godine Kofola kupila hrvatsku tvrku Studenac zajedno s njenim portfeljem koji se sastoji od mineralne vode Lipički Studenac, izvorske vode Studena i sirupa Lero. 

Krešimir Sočković