Digitalna transformacija nije trošak - već investicija

2. studenoga 2019.

Ivana Barać

Prema DESI indeksu, koji pokazuje stupanj gospodarske i društvene digitalizacije, Hrvatska zauzima 20. mjesto u Europskoj uniji, što je u odnosu na prošlu godinu poboljšanje za dva mjesta, ali još uvijek zaostajemo za većinom drugih članica Unije. To pokazuje i da brojne tvrtke u Hrvatskoj još uvijek nisu osvijestile nužnost transformacije poslovanja.

O nerazumijevanju važnosti brzine promjena, uvođenju inovacija u poslovanje i digitalnoj transformaciji razgovarali smo s Filipom Miškovićem, savjetnikom u Apsolonu, jednoj od vodećih konzultantskih tvrtki u jugoistočnoj Europi.

Kad se tvrtka uđe u proces digitalne transformacije, on treba postati dio svih strateških dokumenta tvrtke i poslovnih planova. Iznimno je bitno integrirati ga u postojeće poslovne strategije i neodvajati ga od core businessa. I ne manje važno, proces mora biti precizan, s konkretnim datumima i mora imati svog nositelja. "Žrtava" u njemu, ističe naš sugovornik, neće biti.

Kod strateškog planiranja digitalne transformacije tvrtke važno je znati da ona u većini slučajeva ne donosi brze i kratkoročne rezultate. Ključne su dvije stvari: prvo, u startu pokušati predvidjeti što više troškova i, drugo, nužno je postaviti mjerljive pokazatelje uspješnosti provedbe procesa. I na kraju, ni u jednom trenutku ne smije se zaboraviti da ulaganje u digitalnu transformaciju nije trošak - već investicija s konkretnim povratom u budućnosti.