U karanteni osmislili pet novih proizvoda

28. lipnja 2020.

Foto: Riba Dražin

Za vrijeme krize izazvane pandemijom koronavirusa u kaštelanskoj tvrtki Riba Dražin osmislili su i na tržište izbacili pet novih proizvoda. Tako će ova tvrtka, na tržištu poznata po delicijama izrađenim prema tradicionalnoj recepturi, ponajviše svome brendu Pepefish, obogatiti svoju ponudu.

Zahvaljujući idejama i poticaju nove izvršne direktorice Ane Kovač, tvrtka je ovih dana na tržište plasirala svoje novitete: crni rižoto, srdelu u sauri, paštetu od tune, paštetu od tune s umakom od bijelog tartufa te kapulari - marmeladu od kapule.

"Za vrijeme krize, kada je sve stajalo i kada su bili zatvoreni svi ugostiteljski objekti, naša nova izvršna direktorica je, u suradnji s poznatim chefom Dujom Piscem, osmišljavala recepte i nove proizvode. Rezultat toga je čak pet novih proizvoda", kaže Živko Dražin, osnivač tvrtke Riba Dražin.

Karantenu iskoristili za stvaranje novih proizvoda

Novim proizvodima, pojašnjava u razgovoru za Privredni Ana Kovač, tvrtka se dodatno namjerava pozicionirati na hrvatskom, ali i na tržištima zemalja u regiji.

"Prve reakcije naših poslovnih partnera su odlične, ne samo u Dalmaciji, nego su nam i naši partneri u Istri i Rijeci kazali da su im ovo vrlo zanimljivi proizvodi. Svih pet novih proizvoda osmislili smo i testirali unutar tvrtke jer u to vrijeme nismo mogli ništa drugo raditi. Nismo imali novca za veće količine siriovine za postojeće proizvode jer ugostiteljski objekti nisu radili, a nije bilo ni sajmova, tako da nismo imali ni prihoda. To je bio zatvoren krug, no to smo vrijeme iskoristili za osmišljavanje novih proizvoda. A da smo pogodili, potvrđuju reakcije naših kupaca koje su iznad naših očekivanja. Velika očekivanja imamo i od crnog rižota. U stvari, mi smo taj proizvod nazvali crni rižoto, ali to je sastojak u koji treba samo ukuhati rižu i dobije se crni rižoto. Recept za njega osmislio je poznati hrvatski vrhunski kuhar Duje Pisac", pojašnjava Kovač.

Riba Dražin, zaposlenici i proizvodiFoto: Riba Dražin

Fokus na slovenskom tržištu

Posljedice pandemije za tvrtku su velike jer su izgubljeni prihodi u za njih važnom razdoblju održavanja sajmova, ali i zbog činjenice da ugostiteljski segment nije poslovao, a niti sada posluje u opsegu koji je uobičajan za ovo doba godine.

"Primjerice, ostali smo bez nastupa na sajmu u Trstu, od kojega smo puno očekivali. Iako smo platili nastup, na tom smo sajmu svoje proizvode mogli prodavati samo dva, umjesto deset dana. Pored toga, taj nam je sajam trebao omogućiti proboj na talijansko tržište", ističe Ana Kovač. Otkriva da sada predstoji stabilizacija slovenskog tržišta koje im je sve značajnije tržište i od kojeg mnogo očekuju jer tamo imaju predstavnika. U Ljubljani namjeravaju otvoriti i prodajno mjesto.

"Slovenci su iznenađujuće dobro reagirali na naše proizvode. Imam u planu malo bolje obraditi slovensko tržište jer je ono jako zainteresirano za naše proizvode. Svi oni su na ljetovanju kušali naše proizvode, a kada se vrate, traže ih ponovno. Imamo dobra očekivanja i od austrijskog i njemačkog tržišta koje smo probili prije nekoliko godina", pojašnjava izvršna drektorica tvrtke Riba Dražin.

Stižu narudžbe od ugostitelja

Što se tiče sajmova, u tvrtki iz Kaštel Kambelovca očekuju da će se oni tijekom ljeta i na jesen ipak održati.

"U ugostiteljskom dijelu bit će sigurno znatan pad jer sezona neće biti ni približna prošlogodišnjoj. Tijekom srpnja mogli bismo ipak nastupati na nekim sajmovima i događanjima. Ugostitelji su počeli lagano naručivati naše proizvode. To je još uvijek otežano, ali vidi se da lagano kreće i taj dio. Zaliha robe imamo dovoljno, ali za veće zalihe treba dosta novca kako bismo osigurali sirovinu, a to nije baš jednostavno jer smo dva  i pol mjeseca bili bez ikakva prihoda", pojašnjava Kovač.

Riba Dražin trenutačno zapošljava pet radnika, a planiraju dodatno zaposliti još dvoje ili troje sezonskih radnika. Oni bi, kažu naši sugovornici, već radili da je normalna situacija,  no sada su ipak morali odgoditi dodatno zapošljavanje.

Riba Dražin, proizvodi

Originalne ručno izrađene delicije

Iz pogona ove tvrtke trenutačno na tržište plasiraju više od 30 vrsta proizvoda, od kojih je Pepefish najpoznatiji, zaštićen i patentiran  proizvod. Sastoji se od crvenih aromatičnih papričica punjenih filetima jadranskih inćuna. Paprika koja se puni inćunima ima tri okusa - slatka, kisela i ljuta varijanta. Prepoznatljivi su i po slanim inćunima, a dobro im je prihvaćena i marinirana hobotnica. Pored Pepefisha, usoljenih i mariniranih inćuna i srdela te marinirane hobotnice, proizvode i domaće masline, maslinovo ulje, konzervirane kapare, motar, suhe smokve punjene bademima te marinirane ušate i sušene rajčice.

"Proizvodnja u pogonu izgrađenom prije koju godinu jest tradicionalna i gotovo ručna. Recepture su tradicionalne dalmatinske, a dizajnom i izgledom proizvodi su prilagođeni suvremenoj gastronomiji koja upravo traži nešto originalno i autohtono", zaključuje Ana Kovač.

Jozo Vrdoljak