Koliko influencera i blogera u Hrvatskoj može živjeti od svog rada?

15. studenoga 2019.

Krešimir Sočković

Postati bloger i influencer mnogima je prva poslovna ideja koja im pada na pamet. No od toga živjeti i to dobro raditi velik je izazov i ozbiljan posao, a to znaju upravo oni koji to i rade. S njima surađuju sve više onih koji uz njihovu pomoć žele proširiti krug kupaca svojih proizvoda i usluga, no na tržištu je teško naći relevantne informacije i znanja o toj temi. Prvo događanje koje se ozbiljno počelo baviti ovom, nekada tržišnom nišom, a sada sve važnijom formom komuniciranja s publikom bila je Diablog konferencija o blogerima i blogerskoj sceni, koja svake godine ona sve više raste.

Prve godine provedeno je i prvo istraživanje u nas o blogerima, youtuberima i influencerima, kako bi se prepoznalo tko su ti ljudi, kakav im je profil, žive li samo od toga, koliko zapravo zarađuju i kako mogu surađivati s komercijalnim klijentima. Prve godine bilo je to druženje s klijentima nakon posla, no dvije godine kasnije to je postala ozbiljna cjelodnevna konferencija s dvostrukim programom. Ove godine konferencija je u Zagrebu, u Kaptol Cinema Centru 20. studenoga, s naslovom Utjecaj kao biznis.

Teme ove godine uključuju i poslovni utjecaj, influence branding, borbu za talente i korištenje zaposlenika za utjecanje na kupce. U godinama koje slijede očekuje se kako će u svijetu industrija utjecaja 2022. godine vrijediti 15 milijardi dolara. Na tržištu je sve više specijaliziranih agencija koje se bave gotovo isključivo ovakvim marketingom.

Vjerovali ili ne blogerima i influencerima, činjenica je da su svuda oko nas. A naučiti nešto o tome može se na Diablogu.