Istraživanje otkrilo kako je pandemija utjecala na šoping navike

27. studenoga 2020.

Foto: Freepik

Epidemiološka situacija je utjecala na šoping navike građana pa tako njih 52,9 posto navodi da sada rjeđe odlaze u trgovačke centre, pokazalo je istraživanje koje su proveli magazin Ja Trgovac i agencija Hendal. Istraživanje je provedeno tijekom listopada na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina, 

Prema rezultatima istraživanja, u trgovačkim centrima kupuje 98,7 posto hrvatskih građana. Pritom njih 34 posto u trgovačkim centrima kupuje nekoliko puta tjedno, a 30 posto nekoliko puta mjesečno.

Trgovačke centre svakodnevno posjećuje 13 posto građana, a 11 posto to čini isključivo vikendom. Hrana i kućne potrepštine glavne su kategorije koje se kupuju u trgovačkim centrima, kupuje ih čak 69 posto građana. Nešto više od jedne četvrtine građana (26,4 posto) kupuje odjeću i obuću, dok 3,2 posto u trgovačkim centrima kupuje tehničku robu, a usluge dostupne u trgovačkim centrima, poput frizera, kozmetičara i slično koriste se jako rijetko. 

Kupnju božićnih poklona planira 78 posto građana

Kako se bliži sezona darivanja, građani su pitani i planiraju li kupnju božićnih poklona te u kojem iznosu. Ukupno 78 posto hrvatskih građana planira kupnju božićnih poklona, njih 28 posto za to će potrošiti do 200 kuna, a 31 posto do 500 kuna.

Kako raste iznos, tako pada udio građana, pa tako do 1.000 kuna za božićne poklone planira potrošiti 13 posto anketiranih, a više od 1.000 kuna šest posto, navode iz Ja Trgovca. 

Pritom naglašavaju kako su planirani iznosi potrošnje na razini prošle godine te se ne primjećuju osjetnije oscilacije.

 

P.hr