Pandemija srezala prihode modnim gigantima

16. rujna 2020.

Foto: Pixabay

Španjolski lanac trgovina odjeće Inditex izvijestio je da su mu prihodi u drugome fiskalnom tromjesečju potonuli gotovo za trećinu jer je pandemija koronavirusa držala potrošače podalje od trgovina.

U tromjesečnom razdoblju zaključno sa srpnjem neto prihodi vlasnika Zare pali su 31 posto, na 4,7 milijardi eura. Neto dobit bila je gotovo tri četvrtine niža nego u istome prošlogodišnjem razdoblju i iznosila je 214 milijuna eura. U prvoj polovini fiskalne godine neto prihodi Inditexa potonuli su 37,5 posto, na osam milijardi eura.

Kompanija je to razdoblje zaključila s neto gubitkom od 195 milijuna eura zbog 308 milijuna eura troškova integracije fizičkih i internetskih trgovina. U istome prošlogodišnjem razdoblju poslovala je s neto dobiti od 1,5 milijardi eura.

Svijetla točka bila je internetska prodaja, koja je u prvoj polovini fiskalne godine poskočila 74 posto s obzirom na to da su trgovine bile zatvorene, a kretanje ljudi ograničeno kako bi se suzbilo širenje koronavirusa, pa su ljudi kupovali od kuće.

Inditex je u tom razdoblju otvorio Zarine internetske trgovine u Argentini, Peruu, Urugvaju, Paragvaju, Bosni i Hercegovini, Albaniji i Alžiru. Nakon ublažavanja mjera suzbijanja pandemije, vlasnik brendova Massimo Dutti i Bershka ponovno je otvorio 98 posto trgovina. U tekućem je tromjesečju, do 6. rujna, prodaja u fizičkim trgovinama i putem interneta pala 11 posto u odnosu na prethodnu godinu, kada se isključe promjene valutnih tečajeva, navodi kompanija.

šoping, trgovina, odjeća, H&M Foto:Pixabay

H&M zaključio tromjesečje sa znatno manjim prihodima

Švedski lanac trgovina odjećom H&M izvijestio je da je treće fiskalno tromjesečje zaključio s dobiti, ali i znatno manjim prihodima koji i dalje pokazuju utjecaj pandemije koronavirusa. U razdoblju od lipnja do kolovoza H&M je poslovao s dobiti prije poreza od oko dvije milijarde švedskih kruna, pokazuje preliminarno izvješće.

U prethodnom tromjesečju bilježili su gubitak od pet milijardi kruna. Prihodi su pali 19 posto, na 50,9 milijardi kruna. Iskazani u lokalnim valutama pali su 16 posto.

Nedugo nakon što je veteranku kompanije Helen Helmersson u siječnju na poziciji izvršne direktorice zamijenila unuka osnivača H&M-a, buknula je pandemija koja je gurnula H&M u gubitak u drugom tromjesečju, uz prepolovljene prihode.

Kompanija smanjuje broj zaposlenih, otvara manje novih trgovina nego što je planirala i trajno zatvara postojeće kako bi smanjila troškove. Analitičari upozoravaju da će trebati vremena da se prodaja odjeće vrati na pretpandemijsku razinu, a znakovi drugog vala zaraze u nekim zemljama pojačali su neizvjesnost.

Hina/P.hr