Pet koraka za skaliranje poslovanja

31. kolovoza 2019.

Foto: Shutterstock

Skalabilna tvrtka je ona koja može održavati ili poboljšavati profitne marže dok se obujam prodaje povećava.

U nastavku je pet koraka za skaliranje poslovanja:

Želja

Većina poduzetnika želi da njihova poduzeća rastu, ali do neke granice. Prema izvješću Barclaysa, mnogim poduzetnicima nedostaje hrabrosti i ambicije da se šire kada su u početnoj fazi svojeg poslovanja. Ako je skaliranje vašega poslovanja prioritet, nužno je razviti plan i korake za uspješno ostvarenje tog prioriteta.

Automatizacija procesa

Želite li skalirati svoje poslovanje, morate u najvećoj mogućoj mjeri automatizirati svoje procese. U poslovanju fl eksibilnost i rast ne moraju nužno ići ruku pod ruku. Fleksibilnost može biti neprijatelj rasta. Ako je tvrtka brzorastuća, menadžment mora standardizirati i automatizirati procese, uz odgovarajuće delegiranje zadataka. To može zahtijevati ulaganja u sustave potpore nabave, uključujući informatiku i obuku osoblja.

Konkurentnska prednost

Kako biste proširili svoje poslovanje, morate jasno razumjeti što vas razlikuje u očima vaših kupaca. Također, morate razumjeti osnovne prednosti svojega poslovanja kako biste mogli ulagati u fokusiran rast. Bez poznavanja svojih temeljnih prednosti teško je kreirati strategije. Bitno je prepoznati po čemu ste specifi čni i bolji od konkurencije.

Fokusiranje

Mnogi poduzetnici ne gledaju na svoje poslovanje očima svojih kupaca te grade iskrivljenu percepciju. Osluškujte tržište i potrebe kupaca i energiju trošite na one segmente poslovanja koje lako možete poboljšati.

Umrežavanje

Izgradnja pravih veza ključna je za učinkovito skaliranje poslovanja i dugoročni rast. Također, ne zaboravite ulagati u sebe i razvijanje vlastitih vještina i kompetencija jer, na kraju krajeva, kupcima prodajete sebe.

Jozo Vrdoljak