Pet vještina dobrih menadžera koje priželjkuju zaposlenici

24. listopada 2020.

Foto: Pixabay

Često se kaže da kada ljudi odlaze s nekog radnog mjesta, ne čine to zbog posla nego zbog menadžera, i to onih koji su 'siromašni' vještinama koje krase lidere. Iako mnoge kompanije danas prilikom zapošljavanja rukovodećega kadra prednost daju onima koji imaju razvijene 'soft' vještine, to ne rješava problem onih menadžera koji su ranije zaposleni, piše fastcompany.com te dodaje kako upravo u toj situaciji zaposlenici plaćaju cijenu. Istraživanje američkog Društva za upravljanje ljudskim resursima SHRM pokazalo je da 84 posto radnika okrivljava lošeg menadžera za stvaranje nepotrebnog stresa. Istraživanje je također prikupilo povratne informacije o sposobnosti rukovoditelja da upravlja ljudima, a izdvojili su pet najboljih vještina koje zaposlenici žele da njihovi menadžeri imaju te da ih poboljšaju.

Učinkovita komunikacija

Najtraženija vještina u anketi sposobnost je učinkovite komunikacije, a 41 posto zaposlenika smatra da bi se njihov menadžer mogao poboljšati na ovom području. Da bi bili dobri komunikatori, menadžeri moraju izgraditi svoju empatiju i umijeće slušanja, kaže Tim Ringo, autor knjige Rješavanje zagonetke produktivnosti.

"To je posebno važno u ovom trenutku jer su mnogi ljudi traumatizirani svim događajima koji su obilježili ovu godinu. Važno je istaknuti da će oni menadžeri koji imaju učinkovitu komunikaciju biti 'zvijezde' idućih godina i veoma traženi", smatra Ringo te savjetuje onima koji nemaju te vještine da ih razviju - i to brzo.

Sposobnost razvoja i treninga tima

Mnogi zaposlenici žele napredovati u karijeri, a 38 posto zaposlenika želi da im njihov menadžer pomogne u tom cilju. Obuka i opremanje radnika pravim alatima za uspjeh sada je važnije nego ikad prije, kaže Nicholas Whittall, generalni direktor grupe Accenture’s Talent & Organisation / Human Potential.

"Nove vještine povezane s kreativnošću, kritičkim rasuđivanjem te socijalnom i emocionalnom inteligencijom dobivaju na značaju. Čelnici unutar tvrtke koji mogu uravnotežiti razumijevanje novih potreba djelatnika sa stalnim poslovnim izazovima u dobroj su poziciji da zacrtaju uspješne strategije promjena", kaže Whittall te dodaje da komunikacijske vještine menadžera mogu potaknuti razvojne sposobnosti tima.

Dobar u upravljanju vremenom i delegiranju

Delegiranje je jedna od najvažnijih vještina koju i menadžer treba naučiti. A starih se navika brzog obavljanja zadataka teško riješiti. Naime, ako radi poslove koje bi u pravilu trebao prepustiti drugima, menadžer si oduzima vrijeme za upravljanje, a članovi tima tako ostaju bez dragocjenog iskustvo u radu na projektu.

Može njegovati uključivu timsku kulturu

Poslovna kultura tvrtke dolazi s vrha, a na menadžerima je da ta uvjerenja preuzmu, provedu u djelo i slijede. Ali 35 posto zaposlenika kaže da njihov menadžer treba malo poraditi na tome. Vođenje s empatijom podrazumijeva poslovnu kulturu uključivanja koja postaje sve važnija, kaže Christine Trodella, šefica američke organizacije za radna mjesta s Facebooka.

"Menadžeri često zaboravljaju da svaki od članova njihova tima ima različit načine rada i stoga njima treba pristupati individualno", kaže Trodella dodajući da se od lidera očekuje suosjećanje, a stvaranje inkluzivnije radne kulture mora se graditi na temeljima empatije.

Vješt u upravljanju timskim učinkom

Zanimljivo je kako je istraživanje američkog Društva za upravljanje ljudskim resursima pokazalo da 35 posto zaposlenika misli da njihov šef mora poraditi na svojoj sposobnosti upravljanja timskim učinkom. To znači da moraju biti sigurni da svi unutar tima jednako 'vuku' i nose vlastiti teret posla. U tim često zna unositi nemir nepotpuna angažiranost nekih djelatnika. Ako menadžer ništa ne poduzme, to može naštetiti ostatku tima. Svaka momčad ima superzvijezde i prosječne izvođače, ali kad se ništa ne poduzme, to na kraju ruši moral i može utjecati na samu realizaciju posla.

 

P.hr/I.G.