Atlantic Grupa ostvarila 31,2 milijuna eura neto dobiti
Atlantic Grupe je u 2023. ostvarila neto dobit od 31,2 milijuna eura, što je rast od 20 posto u odnosu na prethodnu godinu, objavili su iz te kompanije. Prihodi od prodaj u 2023. su iznosili 973,9 milijuna eura, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja rast od 15,1 posto. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je 13,3 posto u odnosu na 2022. i iznosi 86,6 milijuna eura, dok je neto dobit porasla 20 posto i iznosi 31,2 milijuna eura. "U još uvijek nestabilnom i izazovnom okruženju, Atlantic Grupa je ostvarila snažan rast prodaje u svim poslovnim segmentima te na svim važnijim tržištima", istaknuo je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi. Odlični prodajni rezultati, kako je naveo, omogućili su i snažan rast profitabilnosti, unatoč i dalje visokim troškovima sirovina i pakirnog materijala, logističkih i drugih usluga, ali i značajnom ulaganju u zaposlene. Tedeschi je rekao kako su nastavili s ulaganjima u razvoj poslovanja, uključujući inovacije u proizvodnom portfelju, modernizaciju proizvodnih kapaciteta te zelenu i digitalnu transformaciju Atlantic Grupe, kao i s nastojanjima za rast kroz akvizicije. "Iako očekujemo da će geopolitičko i makroekonomsko okruženje i dalje biti izazovno, ostajemo uvjereni da ćemo nastaviti s uspješnim poslovanjem i održivim rastom", istaknuo je. U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe vlastiti brendovi čine 62 posto, ljekarničko poslovanje 9 posto, dok principalski brendovi sudjeluju s 29 posto prihoda od prodaje. Kava se sa 199,9 milijuna eura, tj. udjelom od 20,5 posto u ukupnom prihodu od prodaje, ističe kao najveća pojedinačna kategorija. Iz Atlantic Grupe podsjećaju da su tijekom 2023. uspješno pokrenuli rad dviju solarnih elektrana, na centralnom logističko distribucijskom centru Zagreb i na proizvodnoj lokaciji u Rogaškoj Slatini. Također, u listopadu je sa Strauss Grupom potpisan kupoprodajni ugovor za preuzimanje kompanije Strauss Adriatic, a zaključenje transakcije podložno je prethodnom odobrenju Komisije za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji. U području distribucije, s Grupom Podravka je dogovorena suradnja koja podrazumijeva Atlanticovu distribuciju Podravkinih proizvoda na austrijskom tržištu te Podravkinu distribuciju Atlanticovog asortimana na tržištu SAD-a. U Sloveniji je ostvaren značajan iskorak na području distribucije suradnjom s novim principalom Haleon, dok je u Skoplju zaključena 12 milijuna eura vrijedna investicija u novi logističko distribucijski centar. Krajem prošle godine Atlantic Grupa je od agencije za upravljanje nekretninama S IMMO AG kupila tvrtku Eurocenter d.o.o., koja u svom vlasništvu ima poslovnu zgradu Eurocenter na Miramarskoj cesti u Zagrebu, gdje se inače nalazi dugogodišnje sjedište kompanije.
Grupa Končar lani ostvarila 73,2 milijuna eura neto dobiti
Grupa Končar je u 2023. ostvarila neto dobit od 73,2 milijuna eura, što je za 24 milijuna eura ili 48,9 posto više nego u godini ranije, pokazuju podaci iz konsolidiranog financijskog izvješća tvrtke objavljenog u ponedjeljak. Ukupno ostvareni konsolidirani prihodi iznose 928,8 milijuna eura i veći su za 198,1 milijun eura ili 27,1 posto u odnosu na 2022. godinu. Ukupni rashodi iznose 162,8 milijuna eura i porasli su za 24 posto. Konsolidirana dobit prije oporezivanja iznosi 88,9 milijuna eura i i 66 posto veća od ostvarene u 2022. godini. EBITDA iznosi 98,5 milijuna eura i veća je za 31,7 milijuna eura u odnosu na ostvarenu EBITDA-u 2022. godine. EBITDA marža iznosi 10,9 posto (u 2022. iznosila 9,5 posto). Konsolidirani prihodi od prodaje proizvoda i usluga ostvareni su u iznosu od 901,1 milijun eura, što je 197,2 milijuna eura ili 28 posto više u odnosu na 2022. godinu. Na domaćem tržištu ostvareni su prihodi u iznosu od 314,9 milijuna eura, što je rast za 41,6 milijuna eura ili 15,2 posto. U ukupnim prihodima od prodaje, kako se navodi, i dalje je trend pada udjela domaćeg tržišta koji iznosi 35 posto. Prihodi od prodaje proizvoda i usluga na inozemnom tržištu lani su iznosili 586,1 milijuna eura, što je za 155,6 milijuna eura ili 36,1 posto više nego u godini prije. Udio izvoza u ukupnim prihodima od prodaje iznosi 65 posto. I dalje snažno raste izvoz na tržištu Njemačke, gdje je prodano roba i usluga u iznosu od 109,2 milijuna eura ili 18,6 posto ukupnog izvoza. U Švedsku je izvezeno roba i usluga u iznosu od 86,9 milijuna eura ili 14,8 posto ukupnog izvoza, u Austriju 35,8 milijuna eura ili 6,1 posto od ukupno ostvarenog izvoza. Kako se navodi u izvješću, prihodi od prodaje proizvoda i usluga u izvozu povećani su na svim tržištima. Najznačajnije povećanje prihoda bilježi se na tržištu Europske unije gdje je iznos izvoza povećan za 113,5 milijuna eura. Izvoz u zemlje Europske unije iznosi 425,7 milijuna eura ili 72,6 posto ukupno ostvarenog izvoza. Ukupno je u 2023. godini ugovoreno novih poslova u iznosu od 1,3 milijarde eura, što je 461,5 milijuna eura više nego u godini prije. Stanje ugovorenih poslova, backlog, na kraju 2023. iznosi 1,4 milijarde eura, što je 40,6 posto više u odnosu na stanje na početku godine. Backlog na kraju godine veći je za 409,5 milijuna eura u odnosu na stanje 31. prosinca 2022. godine. U stanju otvorenih obveza, ugovori za realizaciju u 2024. godini iznose 950,4 milijuna eura, čime je plan prihoda od prodaje u potpunosti pokriven ugovorima, navodi se u izvješću.
Studenac preuzeo La-vor Trade
Maloprodajni lanac Studenac izvijestio je da je preuzeo trgovački lanac La-vor Trade, koji posluje u 16 maloprodajnih objekata na području Istre te zapošljava više od 200 zaposlenika.   Studenac tako 2023. završava u skladu s najavama za akvizicije, odnosno s trećom ovogodišnjom akvizicijom, nakon Špar Trgovine u kolovozu i Strahinjčice u svibnju, navodi se u priopćenju.   Odmah nakon preuzimanja La-vor Trade će početi postupno prelaziti pod okrilje Studenca te će kupci moći iskoristiti sve prednosti dobrosusjedske atmosfere u 109 dućana Studenca koji će sada biti rasprostranjeni po Istri.   Iz Studenca su uvjereni da će sinergijom nacionalne snage i lokalne prepoznatljivosti nastaviti pratiti i ispunjavati svakodnevne potrebe kupaca - lokalnog stanovništva, ali i turista.   "Studenac je svoju nacionalnu prisutnost počeo graditi upravo u Istri, i to preuzimanjem Istarskih supermarketa još 2019. godine", kazao je predsjednik Uprave Studenca Michal Senczuk.   U tih proteklih pet godina, kako je naveo, svoju su poslovnu strategiju usmjerili na izgradnju dućana susjeda, a istim smjerom planiraju i nastaviti.   "Poslovni uspjeh i odlični ovogodišnji rezultati Studenca potvrđuju da je na toj ideji moguće zadržati i nastaviti jačati lojalnost kupaca. Uvjereni smo da će nam naše iskustvo u Istri omogućiti daljnje učvršćivanje povezanosti s kupcima u tom dijelu Hrvatske, sada kroz mrežu La-vor Tradea", izjavio je Senczuk.   Iz Studenca su naveli kako će nešto više od 200 zaposlenika La-vor Tradea postupno integrirati u svoju mrežu, a ulaganjima u prodajnu mrežu, zaposlenike i modernizaciju procesa razvijat će poslovanje toga istarskog maloprodajnog lanca.   Dosadašnji vlasnik La-vor Tradea Igor Bodrožić kazao je kako su uspješno zaključili proces prodaje kompanije Studencu i zadovoljni su jer su za cjelokupno poslovanje zajednički pronašli rješenje za  nastavak u budućnosti.   "Vjerujem da će snažna tržišna pozicija Studenca, u kombinaciji s našim visokomotiviranim i predanim zaposlenicima, biti dobitna formula uspjeha", istaknuo je Bodrožić.   Studenac trenutačno zapošljava gotovo 6.500 djelatnika, ima više od 1.250 prodavaonica te je među vodećim maloprodajnim lancima u Hrvatskoj. Poslovni cilj Studenca je, kako navode, nastaviti širiti svoju prisutnost diljem Hrvatske, bilo da je riječ o organskom rastu ili akvizicijama.        
Adris Grupa do 2026. planira investicije veće od 600 mil. eura, najviše u turizam
Adris grupa u razdoblju od 2024. do 2026. planira investirati više od 600 milijuna eura, od čega više od 400 milijuna eura u turistički dio poslovanja, izvijestili iz te tvrtke nakon sjednice Nadzornog odbora koji je u Rovinju razmotrio i odobrio poslovni plan za to razdoblje. Planirani iznos od 600 milijuna eura su, navode iz Adrisa, kapitalne investicije, koje će se u trogodišnjem razdoblju (2024. - 2026.) rasporediti na prosječno 200 milijuna eura godišnje. Uz 400 milijuna u turističko poslovanje, u te tri godine planiraju i ulaganja u zelenu energiju od 130 milijuna eura, u osiguranje 65 milijuna eura i zdravu hranu 18 milijuna eura. Glavnina ulaganja u turističkom dijelu ili više od 100 milijuna eura odnosi se na hotel Marjan (Split) te na gotovo 100 milijuna eura u zonu Koversada (Vrsar), dok u kampove u Rovinju i Vrsaru planiraju uložiti 63 milijuna eura. Uz to, više od 100 milijuna eura uložit će za održavanje kvalitete cijelog portfelja. "Snažan investicijski ciklus, uz provođenje programa operativne izvrsnosti u svim dijelovima turističkog poslovanja, potpora je daljnjem rastu tvrtke", naglašavaju iz Adrisa. U vezi s osiguravateljskim dijelom poslovanja ističu da, unatoč izazovima s kojima se susreće to tržište - prije svega zbog inflacijskih pritisaka, sve izraženijih klimatskih promjena i zaoštravanja zakonskih okvira, Croatia osiguranje nastavlja s procesom transformacije i digitalizacije u svim područjima poslovanja. Planiraju ulaganje veće od 30 milijuna eura u daljnju digitalizaciju, posebice u brend Laqo te u zdravstveni dio poslovanja. Za tvrtku Cromaris iz Adrisa ističu da će prosječno godišnje ulagati šest milijuna eura kako bi održali kvalitetu i snagu brenda, pri čemu će naglasak biti na diferenciranim proizvodima te komercijalnoj i operativnoj izvrsnosti. Ulaganjima od 130 milijuna eura u zelenu energiju daju potporu daljnjem organskom rastu i razvoju Adrisa što će, kako je planirano, omogućiti rast svih ključnih pokazatelja poslovanja, zaključuju iz tvrtke. Adris grupa u četvrtak je i svečano obilježila 20. obljetnicu osnutka povodom čega je dugogodišnji predsjednik Uprave i sadašnji predsjednik Nadzornog odbora Ante Vlahović poručio da su u u "tih 20 godina učinili generacijski iskorak i stvorili jednu od vodećih nacionalnih i regionalnih kompanija".    
Atlantic Grupa ostvarila 36,5 milijuna eura neto dobiti
Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila neto dobit od 36,5 milijuna eura što je rast od 1,7 posto u odnosu na isto razdoblje lani, izvijestili su iz te kompanije. Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci ostvarila prihod od prodaje 721,6 milijuna eura, što je u odnosu na isto razdoblje lani rast od 15,5 posto. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je 3,5 posto i iznosi 73,1 milijuna eura, dok je neto dobit rasla 1,7 posto, na 36,5 milijuna eura. "U još uvijek nestabilnom i izazovnom okruženju, Atlantic Grupa je ostvarila snažan rast prodaje u svim segmentima te na svim važnijim tržištima", izjavio je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi. "Odlični prodajni rezultati su, unatoč i dalje visokim troškovima sirovina i pakirnog materijala, logističkih i drugih usluga te energenata, ali i značajnom porastu plaća, omogućili rast profitabilnosti", kaže Tedeschi. Najveći rast prihoda od prodaje od 30,7 posto, na 87,3 milijuna eura, ostvarilo je strateško poslovno područje (SPP) Slatko i slano. Slijedi SPP Piće s nosećim brendom Cedevita, koje se može pohvaliti uspješnim lansiranjem novih Cedevita vitaminskih voda i rastom od 19,4 posto, na 82,2 milijuna eura te Poslovno područje (PP) Donat s rastom od 12,1 posto, na 27,5 milijuna eura. Među distribucijskim područjima prednjače Sjeverna Makedonija s rastom od 19,9 posto, na 41,8 milijuna eura prihoda od prodaje, Hrvatska s rastom od 19 posto, na 187,6 milijuna eura i Srbija s rastom od 16,5 posto, na 169,1 milijun eura. Iz Atlantic Grupe podsjećaju da su u prvih devet mjeseci uspješno pokrenuli rad dviju solarnih elektrana na svojim lokacijama - centralnom logističko distribucijskom centru Zagreb i na proizvodnoj lokaciji u Rogaškoj Slatini. U svibnju je Atlantic predao obvezujuću ponudu za kupnju kompanije Strauss Adriatic, a zaključenje transakcije podložno je prethodnom odobrenju Komisije za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji. U području distribucije, ranije je s Grupom Podravka dogovorena suradnja koja podrazumijeva Atlanticovu distribuciju Podravkinih proizvoda na austrijskom tržištu, uz istovremenu Podravkinu distribuciju Atlanticovog asortimana na tržištu SAD-a. Osim toga, u Sloveniji je ostvaren značajan iskorak u razvoju poslovanja suradnjom s novim principalom Haleon (Sensodyne, Corega, Parodontax, Aquafresh), dok je u Skoplju dugoročni razvoj zajamčen zaključenjem 12 milijuna eura vrijedne investicije u novootvoreni logističko distribucijski centar.