Poslovna etika - štivo za direktore i menadžere

6. studenoga 2019.

Foto: Codupo

Poslovna etika autorice Silvije Vig visokoškolski je udžbenik, ali i korisna literatura za sve koji poduzeća žele voditi etično. Za poduzeća u većinskome državnom vlasništvu to postaje zakonska obveza jer u idućih pola godine trebaju uvesti funkciju praćenja usklađenosti poslovanja.
Knjigu bi trebala pročitati svaka osoba koja upravlja nekom organizacijom, kaže Nataša Novaković, predsjednica Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa. "Knjiga je odlično povezala važnost organizacijske kulture i klime s etikom poslovanja, a samim time i s uspješnim poslovanjem. Razvijeni alati za jačanje integriteta i etike u organizaciji ključ su njenog razvoja i uspjeha", smatra Nataša Novaković. Dodala je kako je etika u poslovanju sve važnija, pa sve više tvrtki ima za to specijalizirane odjele. Govoreći o glavnom pitanju knjige Zašto dobri ljudi rade loše stvari? kazala je kako svatko ide do granice do koje misli da je dobar, ali da je ta granica kod svakog čovjeka na drugome mjestu. To vidimo u javnosti, istaknula je, i zato je nužno postavljanje pravila. Za etiku posebnu odgovornost imaju oni na čelnim pozicijama – od predsjednika države do menadžera.
Silvija Vig ističe da u poslovnom svijetu etike ima jednako koliko i u privatnom životu građana. Procjenjuje se da manje od četvrtine građana ima višu razinu etike. Zbog toga je u knjizi Poslovna etika važan naglasak stavljen na tridesetak stvarnih primjera. Uz primjere dobre i loše prakse, tu su i neki dvojbeni slučajevi koji će čitatelje potaknuti na razmišljanje. Osnovna svrha knjige jest prikazati zašto, gdje i kako primijeniti etiku te koje su koristi od njene implementacije. "Poslovna etika područje je koje se nezaustavljivo razvija. Prvo su je prigrlile multinacionalne kompanije, bankarski sektor, tvrtke pri izlasku na burzu te poduzeća koja su dobavljači i partneri tvrtki s implementiranim programima usklađenosti, a sada je na redu i državni sektor. Za uvođenje poslovne etike tvrtki je potrebno mnogo truda i vremena, a rezultati se vide tek za nekoliko godina. Kako bi se u poduzeću izgradila organizacijska kultura, nužne su etične vrijednosti", istaknula je Silvija Vig.

Silvija Vig

Silvija Vig

Knjigu je stvarala deset godina, koliko joj je trebalo za istraživanje i pisanje. Na naslovnici knjige istaknut je svjetionik kao metafora etike. On vas vodi, kazala je autorica, ali i vraća na ispravan put.
Knjigu je sufinanciralo Ministarstvo znanosti i obrazovanja.

P.hr/K.S.