Gradnja pristupnih cesta Pelješkome mostu može početi

9. listopada 2019.

Foto: Vlada RH

Ugovori o gradnji pristupnih cesta Pelješkome mostu i obilaznice Stona potpisani su u Vladi  s tvrtkama Strabag i Avax, čime je okončan dugotrajni natječajni postupak obilježen žalbama, pa gradnja konačno može početi.

Dionicu Duboka - Sparagovići/Zaradeže gradit će austrijski Strabag, dok će dionicu stonske obilaznice i poddionice Sparagovići/Zaradeže - Prapratno i Prapratno - Doli graditi grčki Avax. Radi se o ukupno 30-ak kilometara pristupnih cesta.

Strabag je za izgradnju dionice Sparagovići/Zaradeže ponudio cijenu od 478,3 milijuna kuna bez PDV-a, a Avax za svoju dionicu 511,5 milijuna kuna, također bez PDV-a. Grci od trenutka uvođenja u posao imaju 28 mjeseci za završetak svoje dionice, a Austrijanci 33 mjeseca. Radi se o zahtjevnim dionicima, s nekoliko mostova, vijadukata i tunela. Tvrtke koje su danas potpisale ugovore trebale bi biti uvedene u posao u roku od 70 dana.

Pristupne ceste pelješkom mostu

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da današnjim potpisivanjem ugovora završava prva faza natječaja, da se kreće u izgradnju pristupnih cesta te da ne bi trebalo biti problema u samoj gradnji, no da se nikada ne zna što će se događati u budućnosti. 

Na pitanje je li ga strah da bi nešto moglo krenuti po zlu, Butković je kazao da sa spomenutim izvođačima, procesom i pripremnom dokumentacijom koju su izradile Hrvatske ceste, dobrim projektantima i dobrim nadzorom ne očekuje veće probleme jer se radi o svjetskim tvrtkama.

Smatra da je situacija definirana i ne očekuje nikakve tužbe na Upravnom sudu, što ionako ne bi spriječilo izgradnju pristupnih cesta. Nije mogao odgovoriti hoće li biti vremenske razlike između završetka Pelješkog mosta i pristupnih cesta. 

"Vjerujem da će se sve završiti u ovoj financijskoj perspektivi jer to moramo. Ovaj novac moramo potrošiti do kraja 2023. godine, a to će se dogoditi mnogo prije", rekao je Butković.

Dodao je da se radi o zahtjevnom projektu, odnosno o jednom od najvažnijih infrastrukturnih projekata u državi.

"Riječ je o dobrim izvođačima, a mi ćemo ih stisnuti da započnu što prije", naglasio je Butković.

Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić rekao je kako je ključno to što su izvođači već sada spremni početi s određenim radovima, poput formiranja gradilišta, dopreme strojeva i slično. Kazao je da je i njima u interesu početi što prije kako bi skratili rokove, a time i troškove. 

Naveo je i da je ukupna vrijednost potpisanih ugovora nešto manja od 990 milijuna kuna, a u ukupnim iznosima, zajedno s ugovorom za most, 3,1 milijardu kuna. 

Generalni direktor Avaxa Christos Ioannou rekao je da ta tvrtka pridaje veliku važnost gradnji stonske obilaznice i poddionice Sparagovići/Zaradeže - Prapratno i Prapratno - Doli te da je ponosna što je dio tog projekta važnog za Hrvatsku. Istaknuo je da će projekt završiti kvalitetno i na vrijeme, dok je direktor Strabaga Veljko Nižetić naglasio da je taj projekt važan i za Strabag koji je u Hrvatskoj više od 20 godina. Prema njegovim riječima, jamstvo da će njihov dio projekta biti uspješno završen jest to što Strabag ima financijsku stabilnost, tehničko znanje, ali i 1000 zaposlenih u Hrvatskoj. Radove će, kazao je, početi vrlo brzo, u skladu s ugovorom.  

Poznato je da su se i Strabag i Avax žalili na izbor one druge tvrtke, s time da je Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave u rujnu objavila rješenje kojim je odbila žalbu Strabaga na izbor Avaxa, kao i rješenje kojim je odbijena žalba Avaxa na izbor Strabaga. 

Javni natječaji za izgradnju poddionice Sparagovići - Prapratno i Prapratno - Doli, koji čini južni dio pristupnih cesta Pelješkome mostu i dužine je 18 kilometara, te Duboka - Sparagovići, dugačku 12 kilometara, bili su otvoreni još lani, no žalbe sudionika natječaja na odluke o izboru izvođača onemogućavale su potpisivanje ugovora i početak njihove izgradnje. 

Predviđeni rok za izvođenje radova na sve četiri faze projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom jest 33 mjeseca od dana uvođenja izvođača u posao, dok je referentan rok Hrvatskim cestama za završetak svih radova 31. siječnja 2022. godine.

Ugovor za izgradnju mosta kopno - Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a), potpisan je 23. travnja prošle godine između predstavnika Hrvatskih cesta (HC) i kineskoga konzorcija China Road and Bridge Corporation, a 85 posto prihvatljivih troškova financira se iz EU sredstava.

 

Hina/P.hr