Preferencija mobilnosti mijenja globalni pandemijski utjecaj

25. listopada 2020.

Foto: Pixabay

Prema novom izvješću Digital Auto Report koji je proveo Strategy&, preferencija mobilnosti potrošača brzo je promijenila smjer kao rezultat pandemije koronavirusa. Primjerice, rezultati istraživanja otkrivaju da većina potrošača oklijeva dijeliti prijevoz te se radije vozi vlastitim vozilom. 

"Preferencije mobilnosti potrošača brzo se mijenjaju na temelju udobnosti i tehnologije. Ključno je da se industrija mobilnosti brzo prilagodi novim potrebama i očekivanjima potrošača. CASE tehnologije i COVID-19 čimbenici su koji će mijenjati pravila igre s trajnim učincima u godinama koje dolaze", istaknuo je Anil Khurana, PwC-ov globalni voditelj usluga u sektoru industrijske proizvodnje i automobilske industrije.

Dijeljena mobilnost najviše se smanjila u Njemačkoj jer 77 posto ispitanika namjerava rabiti manje usluga dijeljenja automobila, što isto vrijedi i u SAD-u, 56 posto te Kini 51 posto. I u Kini i u SAD-u potrošači se više vole voziti vlastitim vozilom, dok je u Njemačkoj porast vožnje automobilom na posao i dalje jednak vožnji biciklom i pješice. Sveukupno, besprijekorna rješenja mobilnosti i dalje su potrošačima ključna.

U Europi manje vozila, a u SAD-u i Kini više 

Uz to, do 2035. očekuje se smanjenje ukupnog broja vozila u Europi, i to 1,2 posto, dok se u SAD-u očekuje rast za 1,1, a Kini za 3,9 posto. To je prije svega zbog rasta mobilnosti, sklonosti potrošača prema dijeljenju prijevoza i prosječnog vijeka trajanja vozila dok se na zamijeni koja je pak najviša u Europi.

Iako se preferencije mobilnosti mijenjaju, pružatelji usluga dijeljene mobilnosti mogu poduzeti korake kako bi pridobili nazad potrošače, poput redovitog čišćenja i dezinfekcije. Potrošači su rekli da su im ove stvari u svjetlu pandemije važnije od nižih cijena.

Sigurnost i navigacija potrošačima su najviši prioriteti, a slijede upravljanje vozilom i značajke vozila kao usluga. Iako su povezane usluge važne, rezultati istraživanja otkrivaju da su samo potrošači, ponajprije u Kini - 58 posto, spremni platiti te usluge.

Benzin je i dalje najpoželjniji pogonski sklop i u Njemačkoj i u SAD-u. U Kini 68 posto potrošača mlađih od 40 godina prednost daje električnim pogonskim sklopovima, dok ih u Njemačkoj preferira samo 46, a u SAD-u 37 posto. 

P.hr/I.G.