Podijelite svoju sramotu s drugima

6. listopada 2019.

Foto: Shutterstock

Kada dijelimo svoju sramotu s drugima, dajemo sebi i svom timu kreativni poticaj, smatra profesorica Leigh Thompson sa Sveučilišta Northwesterne Kellogg. Studija u kojoj su sudionici iznijeli svoje priče o nespretnosti ili neuspjehu pokazala je da su te priče stvorile 28 posto više ideja u standardnim testovima kreativnosti nego među onima koji su pričali svoje uspješne priče. "Prepričavanje priča zbog kojih smo se crvenjeli u javnosti podsjeća nas, ali i druge, da svi možemo griješiti i omogućava nam da možemo otvorenije iznositi vlastite ideje", smatra Leigh Thompson.

Prva provedena studija obuhvaćala je više od stotinu sudionika koji su najprije pričali o svojim situacijama u kojima su doživjeli sram u posljednjih šest mjeseci, a nakon toga su rješavali standardni test kreativne uporabe spajalice.

U drugoj provedenoj studiji, koja je pokazala vrlo slične rezultate, sudjelovalo je 93 menadžera koji su, prije nego što su podijeljeni u tročlane timove, međusobno razgovarali o stvarnim sramotnim događajima koje su doživjeli, dok su kontrolne grupe govorile o drugim temama. Nakon toga su poticani na osmišljavanje kreativnog korištenja kartonskih kutija.

Krešimir Sočković