Tko su nagrađene dalmatinske tvrtke prepoznate u svijetu

8. prosinca 2019.

Foto: Fornix/Facebook

Na ovogodišnjoj dodjeli Plakete Zlatna kuna, koju najuspješnijim tvrtkama u Splitsko-dalmatinskoj županiji dodjeljuje Hrvatska gospodarska komora - Županijska komora Split, u kategoriji srednjih tvrtki priznanje je zaslužila tvrtka Fornix iz Dugog Rata, a u kategoriji malih tvrtki Calvados Club iz Splita. Ovim je tvrtkama zajednička prepoznatost kvalitete njihovih proizvoda i usluga na inozemnim tržištima.

Tvrtka Fornix, osnovana 2009. godine, bavi se proizvodnjom statičkih i dinamičkih brtvi za autoindustriju. U potpunosti je izvozno orijentirana tvrtka i prihod u cijelosti ostvaruje od prodaje u inozemstvu. Karakterizira ih kontinuirano ulaganje u kvalitetu, razvoj i inovacije njihovih proizvoda, što su prepoznali mnogi svjetski proizvođači automobila poput VW grupe, Mercedesa i BMW-a koji su, između ostalih, glavni Fornixovi kupci. Ova mlada i brzorastuća tvrtka posluje u tvornicama u Dugom Ratu i Pločama, u kojima zapošljava ukupno 300 djelatnika. Lani su ostvarili ukupni prihod od 212 milijuna kuna i neto dobit veću od 26 milijuna kuna.

Goran Sapunar, direktor tvrtke Fornix, kaže da je tajna uspjeha njegove tvrtke trud i rad te dobar tajming.

"Proizvođači smo autodijelova i poslujemo na globalnom tržištu. Cjelokupan prihod nam je iz inozemstva. Proizvodimo na dvije lokacije: u Pločama i Dugom Ratu. Sve to ne bismo uspjeli da nemamo kvalitetne djelatnike. Djelatnici naše tvrtke ove su godine zaslužili nagradu HGK i to je naša najveća nagrada u ovih deset godina poslovanja", istaknuo je Goran Sapunar.

FornixFoto: Fornix/Facebook

Čovjek je ključ uspjeha u turizmu

Calvados Club putnička je agencija osnovana u Splitu 2001. godine, a danas je s 19 zaposlenika vodeća agencija u segmentu luksuznog i iskustvenog turizma. Prihodi tvrtke u posljednjih pet godina više su se no udvostručili, a primjer su uspješnog korištenja sredstava iz EU fondova jer su dvama projektima uspjeli povući gotovo 1,5 milijuna kuna. Calvados Club 2018. godine ostvario je ukupni godišnji prihod u iznosu od 61,5 milijuna kuna ili 12,3 milijuna kuna više nego u 2017. godini te neto dobit od oko sedam milijuna kuna. Višestruko su nagrađivani, a posebno se ističe ovogodišnje priznanje Virtuoso - za najbolju tvrtku destinacijskog menadžmenta na svijetu.

Drago Višić iz Calvados Cluba kaže da se može uspješno poslovati ako se shvati da je čovjek ključ uspjeha u turizmu. "Ako ulažete u svoje zaposlenike i njegujete pozitivno ozračje u tvrtki, sigurno ćete uspjeti. Za uspjeh turizma još je važno staviti kvalitetu iznad svih drugih pokazatelja. Znači, važno je ulagati u kvalitetu. Sigurno je da će naša mlada ekipa nastaviti promovirati Hrvatsku na velikim tržištima. Nakon ovogodišnje nagrade Virtuosa, nagrada HGK šlag nam je na tortu", istaknuo je Višić.

Calvados Club

Foto: Calvados Club/Facebook

 

Jozo Vrdoljak