Prostoria: Originalan dizajn koji konkurira vrhunskim brendovima

18. veljače 2019.

Prostoria

Kad je u pitanju namještaj, trendovi se vrlo brzo mijenjaju, no konstanta jest da je, unatoč tim promjenama, imperativ tržišta - kvaliteta. Upravo se na kvalitetnim, originalnim, inovativnim proizvodima, s dobrim omjerom cijene i kvalitete na tržištu nametnula tvrtka Prostoria iz Svetoga Križa Začretja. Od svojih početaka Prostoria razvija integrativni pristup i funkcionira kao suradnička platforma koja njeguje i potiče kontinuiranu razmjenu znanja i iskustava svih sudionika u proizvodnji namještaja. Ova tvrtka nije se bojala mladim dizajnerima pružiti priliku da istraže svoje ideje i dovedu ih do najviše razine oblikovne, funkcionalne i tehnološke dorađenosti. Rezultat su dizajnerski komadi namještaja koje možemo naći u luksuznim objektima u gotovo svakom kutku svijeta. Zanimljivo je kako je upravo njihovim namještajem opremljen i ured francuskog premijera.

„Teško je govoriti o trendovima u dizajnu namještaja; rekla bih da je tu, kao i u svim segmentima društva, na snazi sloboda interpretacije i da se sve više smanjuju razlike između namještaja za dom, za urede i za ugostiteljske objekte, što je velika prilika za brendove poput Prostorije. Uredi i predvorja hotela sve više sliče sobama za dnevni boravak u privatnim domovima. Prostoria se nalazi tu negdje, u kontaktnoj zoni tih triju namjena, tako da sve više dolazimo u priliku da nas biraju za uredske i hotelske lobbyje“, kaže arhitektica i projekt-menadžerica Prostorije Iva Šilović Grabovac, koja ističe da su razvili i neke proizvode specifične namjene u uredskim ili ugostiteljskim prostorima.

Prostoria vrlo dobro konkurira velikim talijanskim brendovima koji i dalje vladaju tržištem dizajnerskog namještaja. Iako nemaju dugogodišnju tradiciju, proizvodi koji nastaju u zelenoj regiji Hrvatskog zagorja pariraju talijanskom namještaju kvalitetom izrade i odabirom materijala, a prije svega konkurentnom cijenom. 

U osvajanju tržišta kao glavno oružje ističu sajmove. „Prilika da na nekoliko stotina četvornih metara izložite svoje proizvode i sami ih prezentirate kupcima i arhitektima iz cijelog svijeta, nešto je što ne može zamijeniti nikakva reklama. Kontinuirano pristustvo na tim događanjima potvrda je snage i jačine brenda. Pozicijom na sajmu, odnosno okruženjem u koji vas smještaju potvrđuje se vaš status, tj. pozicija u odnosu na druge brendove“, kaže arhitektica Iva Šilović Grabovac. Posebno ističe Imm i Maison&Objet koji su, uz milanski Salone del Mobile, najznačajniji i najposjećeniji sajmovi u Europi, a time i internacionalno jer je Europa još uvijek pokretač svih trendova u dizajnu namještaja i još uvijek uzor svim drugim tržištima. 

Krajem prošle godine otvorili su salon u Rijeci, a u planu je otvaranje i salona u Splitu, površine veće od 500 metara četvornih. U Zagrebu su, u neposrednoj blizini svoga showrooma u Bauerovoj ulici, otvorili mali dućan s tkaninama za tapeciranje kao nadopunu svojoj ponudi. Uz podršku Prostorije, njihov je dugogodišnji suradnik, dizajner Sven Jonke (Numen/ForUse) otvorio prodajni showroom u Berlinu pod nazivom Oblik, u kojem je izložena gotovo cjelokupna kolekcija njihovih proizvoda.

Ilijana Grgić