Rast poslovanja usporava nam i rigidan Zakon o radu

7. rujna 2019.

S nekim novim uslugama i proizvodima ne izlazimo na tržište brzinom kojom bismo željeli zbog ograničavajućih faktora kao što je fiskalizacija, specifična za Hrvatsku. Ujedno nam rast poslovanja usporavaju i određeni propisi te rigidan Zakon o radu, kaže Daniel Tutić, direktor Bolta za Hrvatsku

Foto: Bolt Hrvatska

Bolt, bivši Taxify, jedna je od najbrže rastućih platformi za prijevoz u Europi i Africi, s investitorima koji uključuju Daimler, Didi Chuxing, Korelya Capital te suosnivača uspješnog startupa TransferWise Taaveta Hinrikusa. Ima više od 25 milijuna korisnika u više od 30 zemalja diljem svijeta, a u Hrvatskoj je prisutan od studenog 2018. godine. S Danelom Tutićem, direktorom Bolta za Hrvatsku, razgovarali smo o poziciji tvrtke, širenju na hrvatskom tržištu i tržištu regije, te specifičnostima hrvatskog tržišta.

Koje ste sve gradove u Hrvatskoj 'pokrili' i koje još namjeravate?

Bolt je dostupan u Zagrebu te u svim većim gradovima na čitavoj obali, kao što su Rijeka, Zadar, Šibenik, Split te Dubrovnik. Naš je cilj da što veći broj ljudi ima bolji izbor povoljnijeg načina kretanja u svim gradovima gdje za time ima potrebe. Nemamo još konkretne gradove u planu, ali slušamo naše korisnike te neprekidno pratimo tržište.

Kada ćete se proširiti na regiju?

Nemamo službene informacije kada bi to moglo biti, ali, s obzirom da nam je cilj pružiti dobru uslugu tamo gdje je potrebno, vjerojatno nećemo dugo čekati. Prednost start-up tvrtki poput tvrtke Bolt je, između ostalog, činjenica da su agilnije te puno brže mogu ući na tržište, nego neke veće i manje efikasne. 

Jeste li zadovoljni nepunom prvom godinom Bolta u Hrvatskoj?

Jako smo zadovoljni s prvih deset mjeseci. Korisnici naših usluga, a i naši vozači partneri, prihvatili su nas iznimno dobro zbog našeg fer odnosa koji gajimo od samog početka. Korisnici su zahvalni što im osiguravamo jeftiniji i pouzdan prijevoz, a vozači što im uzimamo manju naknadu za korištenje platforme od konkurencije.

Koliko se oslanjate na poslovanje središnjeg ureda? Ima li hrvatsko tržište svoje specifičnosti?

I mi smo, kao i sve međunarodne tvrtke, oslonjeni na matičnu tvrtku, ali smo u međuvremenu izgradili kompaktan i sposoban tim ljudi koji dobro poznaju tržište i njegove specifičnosti. S nekim novim uslugama i proizvodima ne izlazimo na tržište brzinom kojom bismo željeli zbog ograničavajućih faktora kao što je fiskalizacija, specifična za Hrvatsku. Ujedno nam rast poslovanja usporavaju i određeni propisi te rigidan Zakon o radu. S ovim problemima se naše kolege u drugim zemljama u kojima Bolt posluje ne moraju boriti.

Bolt, Bolt DubrovnikFoto: Bolt Hrvatska

Koje sve usluge nudite i kada planirate uvesti uslugu dostave hrane u Hrvatskoj?

Za sada imamo uslugu prijevoza automobilima, što uključuje prijevoz osobnim automobilom odnosno Bolt, Bolf Comfort te prijevoz kombijem odnosno Bolt Van - vozila s osam mjesta. Plan je da u skoroj budućnosti pokrenemo i uslugu dostave hrane, što smo nedavno lansirali u Estoniji, kao i kratkoročni najam romobila što nudimo u par većih europskih gradova. Kao što sam prethodno napomenuo, vrijeme izlaska s nekim od tih novih usluga prolongirano je, između ostalog, i zbog rigidnijih propisa.

Koliko imate ugovornih vozača? Što ima nudite u smislu pogodnosti?

Konkretnu brojku nažalost ne možemo komunicirati, ali svakako smo zadovoljni s brojem partnera vozača koji koriste našu platformu diljem Hrvatske. Zadovoljni su, kao što sam već rekao, ne samo radi manjih naknada, već i zbog fleksibilnosti takvih poslova počevši od broja radnih sati pa do lokacije pružanja usluge. Najveća je pogodnost svakako spomenuta naknada. Naš model rada pošteniji je prema vozačima partnerima te im naplaćujemo do 40 posto manje od konkurencije za korištenje platforme, donoseći tako uštede korisnicima i vozačima.

Koliko vam idu na ruku napisi o problemima vašeg najvećeg konkurenta Ubera?

Uvijek smo fer i kontinuirano se trudimo da su partneri i korisnici zadovoljni, što su oni prepoznali jer u posljednje vrijeme imamo dosta povećan interes korisnika, ali i vozača koji žele postati naši partneri.

Imate li vi problema s klasičnim taxi prijevoznicima?

Nažalost, i naši partner vozači imaju neugodnih situacija kad je riječ o pojedincima koji na neprofesionalan način obavljaju usluge prijevoza za preuveličanu naknadu ili bez potrebnih dozvola za obavljanje takvog tipa posla, što u konačnici ugrožava i putnike. Uvijek ćemo biti protiv nasilja te se zalažemo za to da se treba izboriti na tržištu kvalitetom te konkurentnom cijenom, a ne agresijom.

Možete li nešto reći o Bolt for Business platformi za tvrtke i za naručivanje poslovnih vožnji? Ima li interesa i što nudite?

S obzirom da nije tako davno lansirana, i to što smo ju morali značajno prilagoditi specifičnostima naših zakona, vrlo smo zadovoljni s brojem korisnika koji su prepoznali prednosti takve vrste organizacije gradskog prijevoza za poslovne potrebe. Tvrtkama naša platforma omogućuje fleksibilnost, bolju kontrolu troškova te kretanja zaposlenika. Mnogi naši korisnici cijene i mogućnost da se sve obavljene vožnje u proteklom mjesecu plaćaju na kraju mjeseca. Pozivamo sve tvrtke da probaju uslugu i uvjere se koje sve prednosti donose – od smanjene birokracije do manjih troškova.

 

 

Jozo Vrdoljak