Spoj hrvatske kulture i turizma sve atraktivniji svjetskom tržištu

21. studenoga 2019.

HGK

„Međuresorno povezivanje i komunikacija preduvjet su za uspješan spoj kulture i turizma. Napori oko Akcijskog plana za razvoj kulturnog turizma rezultirali su time da danas imamo vrlo bogatu kulturnu ponudu koja je ujedno i kvalitetna turistička ponuda. Svi svjetski trendovi nam idu na ruku, naša paradigma Small is beautiful odlično funkcionira i postaje sve atraktivnija profinjenomu svjetskom tržištu. Svi dionici domaćega kulturnog turizma svjesni su nasljeđa i prostora na kojem žive, oni žive od kulture i zato žele privući goste koji tu kulturu mogu konzumirati na prikladan i održiv način“, istaknula je Suzana Marković, predsjednica Zajednice kulturnog turizma Hrvatske gospodarske komore na plenarnoj sjednici te Zajednice na kojoj su se predstavili projekti i primjeri dobre prakse kulturnog turizma u javnom i privatnom sektoru.

suzana marković

Suzana Marković

Načelnica Sektora za posebne oblike turizma u Ministarstvu turizma Vesna Rajković govorila je o provedbi Akcijskog plana razvoja kulturnog turizma. „Potrebno je više ulagati u prepoznatljivost i promociju kulturnih ruta kako bismo privukli što više posjetitelja. Što se vjerskog turizma tiče, on će tek doći u strateški fokus, no u međuvremenu moramo izraditi smjernice za njegov razvoj, obrazovati vodiče za kvalitetno vodstvo po sakralnim objektima koje treba otvoriti turistima, raspraviti o održivim načinima financiranja tih objekata i podržavati manifestacije na temu vjerskog turizma“, rekla je Rajković dodavši kako će jedan od prioriteta biti i snažnije uključivanje kreativnih i kulturnih industrija u programe Ministarstva. „Danas smo u Ministarstvu imali sastanak s temom filmskog turizma, vrlo zanimljivoj branši prema kojoj smo do sad institucionalno bili suzdržani, ali sve je prepoznatljivija u svijetu i donosi konkretne dobrobiti lokalnom stanovništvu“, zaključila je Rajković.

Irena Kregar Šegota, direktorica partnerstva i komunikacija TD Rijeka 2020., detaljnije je predstavila planove u vezi s projektom Rijeka – Europska prijestolnica kulture 2020. „Ovaj projekt je važan za cijelu zemlju, a ne samo za Rijeku. Turizam nam je znatno porastao i veliki interes vlada za sve što se događa u gradu. Mjerit ćemo učinke projekta sve do 2025., iako se oni vide već i sad. Bavit ćemo se temama koje su relevantne za Europu, a tri su glavne: voda, rad i migracije. Znate da s vodama imamo problema, rad nas zanima iz aspekta modernih pomaka i trendova, a po migracijama smo poznati odavno jer smo lučki grad. Program će nam imati sedam pravaca koji su naš narativni okvir, a u sklopu njih naši će gosti moći uživati u umjetnosti, gastronomiji, povijesti grada, programima namijenjenima najmlađima, ali i brojnim koncertima i zabavama“, pojasnila je Kregar Šegota.

U sklopu sjednice predstavljen je i projekt Lazarus povezan s revitalizacijom hrvatske glazbene baštine, program rada Tvrđave kulture Šibenik, kulturna ruta Mreža Nikola Tesla, novi Centar za posjetitelje Medvedgrad, planovi za turističko pozicioniranje Atelijera Ivana Meštrovića, a rad na očuvanju podvodne kulturne baštine Jadrana predstavila je Zajednica ronilačkog turizma HGK.

Inače, Zajednica kulturnog turizma HGK osnovana je 2004. godine, a cilj joj je razvoj kontinentalnih područja Hrvatske kao cjelogodišnje kvalitetne i atraktivne destinacije, ali jednako tako i razvoj novog pogleda i novih sadržaja priobalnog područja. Jedan je od glavnih uspjeha Zajednice inicijativa za Noć muzeja koja je i danas, godinama poslije, jedan od najuspješnijih kulturnih projekata.

P.hr/K.S.