Tri opasna menadžerska uvjerenja prijete dobrom poslovanju

28. rujna 2019.

Foto: Pixabay

Složiti dobar tim koji funkcionira kao satni mehanizam velik je izazov za svakog menadžera. Pri tome neke ideje i uvjerenja, koja se smatraju uobičajenima, prijete svakoj tvrtki i timu.

Kako kaže stručnjak za organizaciju poslovanja Shawn Murphy, postoje tri najopasnije aktivnosti koje ugrožavaju potencijal poslovanja tvrtke.

"Novac je najvažniji"

Novac jest motivator, ali samo na kratki rok. Njegov utjecaj na ostvarenja ciljeva na dugi rok pokazuje kako se na taj način teško zadržava izvrsnost. Murphy ističe kako menadžeri često smatraju da će veća plaća motivirati radnike da daju sve od sebe, no tada previđaju druge, bolje načine kako inspirirati one koji dobro rade. Stručnjaci smatraju kako autonomija u radu, vještine te jasna svrha onoga što rade radnicima daju više kontrole u poslovanju i najbolji su put za postizanje boljih rezultata. Ako želite izvrsne radnike, dajte im kontrolu nad njihovim poslom, mogućnosti unaprjeđenja i objasnite im koliko je njihov posao važan.

"Posao plaća račune"

Generacija X - rođeni od sredine 60-ih godina prošlog stoljeća do početka 80-ih te generacija Y - rođena od 80-ih do sredine 90-ih, takozvani milenijalci - vjeruju kako je poziv važniji od samog posla i rada. Rad s dubljim smislom visoko je na popisu prioriteta pri odabiru posla kojim se žele baviti.

No, menadžeri često iz vida ispuštaju taj aspekt u poslovanju jer ne uspijevaju ostvarivati kvalitetniji odnos s ljudima, posebice s onima koji su im pomogli na putu njihova osobnog uspjeha. Vjeruju da su povlastice i plaća dovoljni motivator radnika te da imaju pozitivan utjecaj na zadržavanje njihova dobrog učinka.  

"To je samo poduzetništvo"

Bivši predsjednik uprave Campbell Soupa ističe kako ljudi kojima nije stalo - ne ostvaruju ništa važno. Ako kompanija ne uvažava mišljenje svojih radnika o tome koja je njihova uloga, kako tvrtka djeluje u društvu ili kako se odnosi prema njima, to će se odraziti na poslovni učinak, a posao će biti najviše ugrožen time što radnici nisu povezani s misijom tvrtke. Tvrtke koje žele stvoriti osjećaj pripadnosti odnosno cijenjenja, poželjnosti i prihvaćanja radnika, moraju promijeniti odnos menadžera prema radnicima, tj. povećati osjećaj njihova stvarnog partnerstva.  

ured računalo posao zadatak stol menadžer

Gallupovo istraživanje State of the Manager pokazuje kako čak 82 posto tvrtki ne uspijeva zaposliti menadžere s vještinama vođenja timova, donošenja novih ideja te pomaganja radnicima da usvoje poželjne načine ponašanja. 

Najbolji način da menadžeri napuste disfunkcionalna uvjerenja jest, prema Murphyju, demonstriranje potrebnih vrijednosti u praksi - tako će menadžeri sami uvidjeti posljedice svojih akcija i odluka, a to će snažno pomoći razvijanju njihovih menadžerskih vještina. Lideri moraju imati emocionalnu inteligenciju, ulagati u savladavanje mekih vještina i rješavanje sukoba, posvetiti se učenju o davanju i primanju povratnih informacija te usvajanju znanja o tome kako upravljati sobom. 

Krešimir Sočković