Pravi lider zna stati i zahvaliti ljudima

9. kolovoza 2020.

Foto: Pixabay

Menadžeri, voditelji ili nadređeni svih razina u tvrtkama često ističu kako se na radnome mjestu ne zaustavljaju dovoljno često kako bi odali priznanje svojem timu te proslavili uspjehe.

Proslava i priznanje prvi su koraci u procesu neprekidnog poboljšanja radnog okruženja jer se bez njih ljudi počinju osjećati poraženi i obeshrabreni, navodi se u tekstu Brucea Tulgana, objavljenom na poznatom biznis-portalu Fast Company.

Tulgan ističe kako se djelatnici, ako takvo priznanje izostane, često zapitaju u čemu je poanta njihova truda kad se čini kao da ga nitko ne primjećuje. 

Zanimljivo je da mnogi voditelji pojedinih timova često troše dosta vremena na okrivljavanje i prigovaranje kada stvari krenu po zlu, a većina njih ne uzima dovoljno vremena da stane i iskaže zahvalnost ili neku vrstu priznanja kada je sve kako treba.

Jedan od razloga takvih praksi, prema autoru, upravo je u samim projektima na kojima se radi, prije svega u velikim kompanijama, jer se često ne mogu označiti njihov jasan početak i završetak te su oni, manje ili više, 'beskonačni'.

Ipak, važno je znati stati kada je određena etapa gotova i odati priznaje za ono što je postignuto te zahvaliti svima koji su sudjelovali u ostvarenju, i to prije nego što se nastavi sljedeća etapa rada. To priznanje može imati mnogo oblika.

Službeno i neslužbeno odavanje priznanja

Kompanije se mogu odlučiti da za dobro obavljen posao dodjeljuju priznanja poput 'zaposlenik mjeseca'. Mogu isto tako organizirati kvartalne sastanke gdje će se dodjeljivati posebna priznanja za učinjeno ili jednostavno organizirati malu uredsku zakusku gdje će jedni drugima čestitati na dobro odrađenom poslu. Pravi lider zna stati i zahvaliti ljudima iz svoga tima na ostvarenim rezultatima.

Naravno da su pojedine tvrtke bolje, a neke lošije u ovakvim vidovima priznanja. Recimo, tvrtke koje se bave nekom vrste prodaje često su u tome bolje od drugih jer imaju dobre modele nagrađivanja kad zaposlenik ostvari iznadprosječne rezultate. Obično se prodavači rangiraju prema brojevima, a najbolja prodaja nagrađuje se dodjelom raznih certifikata, poklona poput ručnih satova ili poticajnim odmorima te, naravno, novčanim bonusima.

Važno je uvijek pronaći način kako odati priznaje ljudima s kojima radite. Čak i ako vam nedostaje ovlasti da zaposlenicima omogućite slobodne dane, postoji način da priznate njihov doprinos. Najjednostavniji je način da steknete naviku reći im 'hvala'. 

P.hr/I.G.