e-Privredni

A+ A A-

Nisam opterećen ni titulom niti funkcijom, najsretniji sam kad ostvarimo nešto veliko

Dr.sc. Darko Dvornik, predsjednik Uprave Montcogim-plinare

 - Mora se ulagati i razvijati i tvrtka i ljudi koji rade u njoj u kontinuitetu, što onda ispunjava i motivira ljude da uspješno i zadovoljno rade, ističe predsjednik Uprave Montcogim-plinare 

Među prvih pet tvrtki koje distribuiraju prirodni plin u Hrvatskoj je i Montcogim-plinara. Tvrtka osnovana prije 20 godina u privatnom je vlasništvu, a među tri dioničara je i talijanski partner. Montcogim je do sada vlastitim snagama izgradio 500 kilometara vlastite plinske mreže na koncesijskim područjima, a od već nekoliko godina s liberalizacijom tržišta plina sve uspješnije opskrbljuje plinom potrošače po cijeloj Hrvatskoj.

Prema svim relevantnim pokazateljima, tvrtka bilježi stalan rast,  a trend daljnjeg širenja i rasta nastavlja usprkos sve izraženijoj konkurenciji, poglavito tvrtki u  stranom vlasništvu. Montcogim se nalazi među pet posto najboljih poslovnih subjekata u Hrvatskoj te je za 2017. godinu nositelj Certifikata poslovne izvrsnosti AAA. 

Uspjeh nije pao s neba

Za ilustraciju, od 49 milijuna kuna kredita, koje je tvrtka imala 2009., danas su svi zatvoreni, a bruto dobit je porasla s dva milijuna kuna u 2014. do 13 milijuna kuna u 2016. U 2017. bilježi se značajan rast prihoda, a povećavaju se i isporučene količine starim i novim kupcima.

Od 35 distributera plina koliko ih trenutačno ima u Hrvatskoj, Montcogim ima najveću produktivnost, odnosno najviše dobiti po zaposlenom usprkos izazovima u organizaciji poslovanja distribucije na šest različitih i razdvojenih područja u Hrvatskoj. Istodobno, gubici u plinskoj mreži, koji je jedan od najvažnijih tehničkih pokazatelja kvalitete mreže, najniži su među svim distributerima plina u Hrvatskoj.

Kvalitetan i dugi niz godina stvaran tim zaposlenika, otvorenost za ideje i širina znanja te dugogodišnje menadžersko iskustvo vodećeg čovjeka tvrtke - predsjednika Uprave dr.sc. Darka Dvornika razlozi su rasta brojki u financijskim izvješćima za koje kaže da su samo zapis sjajno odrađenog posla u proteklom razdoblju. Ono što je najbitnije jest budućnost odnosno stvaranje pretpostavki za još veći uspjeh što može samo ljudski faktor.

"Ovaj izniman uspjeh nije pao s neba. On je rezultat pametnog rada Uprave i svih zaposlenih te partnerskog odnosa u punom smislu riječi prema kupcima i dobavljačima", istaknuo je Dvornik dodajući kako je njegov stav da ne ulaže u biznis nego u ljude koji onda razvijaju biznis.

"Planova imam jako puno. Neki su vezani za poslovanje, a neki za mene osobno jer po mom mišljenju mora se ulagati i razvijati i tvrtka i ljudi koji rade u njoj što  motivira ljude da uspješno i zadovoljno rade", naglašava Dvornik dodajući kako uživa u tome da mnoge svakodnevne odluke donosi bez bespotrebnih i izmišljenih procedura i gubljenja vremena. "Nije mi  bitna forma nego rezultat. U tom procesu, temeljem znanja i iskustva na rukovodećim mjestima, znam razdvojiti bitno od nebitnoga, primarne kriterije od nevažnih i donijeti odluku. Nisam opterećen ni titulom niti funkcijom, najsretniji sam kad ostvarimo nešto veliko i to me ispunjava. Želim kroz svoj osobni integritet koji stalno razvijam i kroz integritet tvrtke koju vodim prema društvu biti u svakom pogledu primjer svojim zaposlenicima, partnerima i kupcima, ali i drugim tvrtkama", kaže Dvornik napominjući kako odlično procjenjuje poslovne situacije i ljude te da uvijek gleda nekoliko koraka unaprijed. Smatra da su mu vizija i procjena razvoja situacija u poslovanju i tržištu velike prednosti, ali i da je važno biti na prvoj crti u operativnom radu jer tu se rješavaju problemi, prikupljaju informacije s tržišta i komunicira s drugim tvrtkama.

Učenje i primjena znanja 

No kad su u pitanju pregovori s dobavljačima koji mogu značajnije utjecati na uspjeh tvrtke i dugoročni razvoj, ističe Dvornik, njima pristupamo ponajprije na partnerski način te vrlo ambiciozno i studiozno, a svakodnevno pratimo promjene cijene plina na burzi. Kako bi se takav dinamičan i stresan proces vodio, u kontekstu jake konkurencije na tržištu, potrebno je vladati širokim znanjima, informacijama i procjenama o burzovnim kretanjima te ponašanjima i preferencijama kupaca. Tvrtka na optimizaciji troškova nabave, transporta i povlačenja plina štedi značajne iznose što je oblik brige za kvalitetnu uslugu klijentima i najnižu moguću cijenu.

"Ono što me inspirira u zadnje vrijeme jest to kako biti još bolji u punom smislu riječi za tvrtku i zajednicu. Sve više težim da kroz dodatno školovanje, naučim i primijenim najbolja dostignuća u razvijanju liderstva i psihologiju s primjenom na poslovni život. To su znanja koja kronično nedostaju, a izuzetno su bitna. Svatko od nas ima obvezu i odgovornost da kroz osobni razvoj mijenja i sredinu i društvo u kojoj živi, a sve s ciljem da ostvarimo život, kako je rekao najveći ekonomist 20. stoljeća Keynes, u kojem živimo mudro, pametno i dobro", zaključuje Dvornik.

Hitovi: 52

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb