e-Privredni

A+ A A-

Ugostiteljstvo je nedovoljno digitalizirano

Digitalizacija je pojam koji se sve više koristi i najčešće veže uz napredak tehnologije. Upravo kroz digitalna poslovna rješenja i trendove optimiziraju se troškovi, podiže kvaliteta usluge, povećava učinkovitost i konkurentska prednost, rečeno je na prošlotjednom drugom HoReCa MeetUpu, održanom u zagrebačkom HUB385 u organizaciji trgovačkog lanca Metro Cash&Carry Hrvatska. Tom je prigodom istaknuto i kako u Hrvatskoj još nije definirana razina digitalizacije poslovanja u gospodarstvu i u turizmu.

Prema istraživanju o korištenju i utjecaju digitalnih kanala u HoReCa sektoru koje je u ožujku proveo Metro u suradnji s agencijom Hendal, 56 posto hotela, restorana i kafića ima vlastitu web stranicu, a 72 posto njih je prisutno na Facebooku. Također, više od 85 posto hotelijera i ugostitelja smatra da su web i Facebook stranica utjecale na rast broja njihovih gostiju. U izradu svojih web stranica hotelijeri u prosjeku troše 9000 kuna, restorani 8000, a barovi 5000 kuna. Od društvenih mreža, najčešće koriste Facebook i Instagram, a sadržaj tjedno ažuriraju. Najslabiju digitalnu prisutnost imaju kafići koji naglasak daju na Facebook, pa tako šest od 10 kafića ima tu stranicu, a četiri od 10 ima web stranicu. Pritom, 13 posto kafića namjerava pokrenuti vlastitu web stranicu.

Besplatno održavanje web stranice

Na to da je digitalizacija poslovanja važna u HoReCa sektoru, upućuje i podatak da se 82 posto rezervacija za restorane obavlja telefonom, a 35 posto putem web stranice. No digitalizacija iziskuje određene izazove za ugostitelje, a neki od njih su, kako kažu, to što nemaju dovoljno vremena za bavljenje takvim oblikom poslovanja jer u svojoj tvrtki obavljaju više uloga. Pritom je važna i razina percipirane koristi digitalizacije tj. koliko neki ugostitelj smatra da mu ulaganje u te tehnologije pridonosi poslovanju.

Upravo zbog značajnog utjecaja digitalne prisutnosti na poslovanje, Metro je na HoReCa MeetUpu predstavio digitalna rješenja koja će hotelijerima i ugostiteljima omogućiti besplatno i jednostavno kreiranje te hosting web stranice, kao i korištenje besplatne aplikacije za online rezervacije. To je platforma eatbu.hr, a za unošenje podataka u nju, kako je rečeno, potrebno je doslovno 10 minuta. Nakon unošenja podataka o tvrtki ili obrtu te uslugama i ponudi, novu web stranicu nekog ugostiteljskog objekta moguće je uređivati i održavati potpuno besplatno. Zahvaljujući SEO optimizaciji koja osigurava bolje pozicioniranje web stranice na tražilicama te izravnoj integraciji na Google Mapsu, eatbu.hr dodatno pridonosi vidljivosti restorana, hotela i kafića na internetu. U sklopu drugog HoReCa MeetUpa održan je panel na kojem je bilo riječi o unapređenju digitalizacije HoReCa sektora u Hrvatskoj, ekonomiji iskustva, restoranima budućnosti te novoj generaciji posjetitelja. Tom je prigodom Mia Bezjak, voditeljica marketinga Cateringa Kvatrić istaknula kako trendovi idu u smjeru kvalitetnog sadržaja web stranica. “Potrošači i navike konzumiranja hrane se mijenjaju, a stvar je prioriteta neke tvrtke pojaviti se na nekoj digitalnoj platformi”, zaključila je Mia Bezjak. 

Sanja Plješa

Hitovi: 200

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb