e-Privredni

A+ A A-

Dizajnerski proizvodi imaju visoku dodanu vrijednost

Festival modernog doma - In Dizajn, koji je okupio više od 60 izlagača suvremenog namještaja i uporabnih predmeta, održan je prošlog tjedna u zagrebačkoj Areni. Na Sajmu su svoje proizvode predstavili izlagači koji nizom inovacija i noviteta u uređenju interijera imaju što ponuditi na tržištu. U sklopu festivala svoje proizvode predstavili su i članovi Zajednice za industrijski dizajn (ZzID) pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK). Tom je prigodom Tomislav Radoš, potpredsjednik HGK za industriju, IT, energetiku i zaštitu okoliša, istaknuo kako je ZzID ove godine prvi put bio uključen kao partner u ovaj projekt na kojem su se predstavili hrvatski dizajneri i njihovi produkti, koji su nastali kao spoj dizajnera s jedne strane i proizvođača s druge. Dodao je kako je to vrlo kvalitetan iskorak za ZzID i tek početak takvog prezentiranja hrvatskih inovativnih proizvoda u koji je ugrađena komponenta dodane vrijednosti kao što je dizajn.

“Ovaj je sajam upravo spoj dizajna i hrvatske proizvodnje, no još postoji mnogo prostora za unapređivanje suradnje kao i za povezivanje dizajnera i proizvođača. To je i glavni zadatak HGK zbog čega je i osnovan ZzID kao oblik povezivanja radi stvaranja poticajne klime u industrijskom dizajnu, zatim poticanja razmjene iskustava, sinergije i konsenzusa svih relevantnih sudionika u razvoju industrijskog dizajna”, istaknuo je Radoš. Dodao je kako će se suradnja dizajnera i proizvođača nastaviti već u listopadu kada će se članovi ZzID-a predstaviti na 1000 četvornih metara izložbene površine na sajmu Ambienta na Zagrebačkom velesajmu. Tamo će se predstaviti svi inovativni proizvodi iz hrvatske industrije dizajna.

EU sredstva treba uložiti i u dizajn

Na upit gdje se nalazi hrvatski dizajn u odnosu na europski i svjetski Radoš je odgovorio da se hrvatski dizajnerski proizvodi, kada se pogleda pozicija naših proizvoda u globalnom lancu vrijednosti, nalaze u donjem dijelu ljestvice dizajnerskih proizvoda iz ostalih europskih zemalja. No to ne treba nužno smatrati lošim, kaže Radoš, jer smo tek sada svjesni onoga što treba napraviti s obzirom na sadašnje pozitivne uvjete. To su, primjerice bespovratna sredstva iz europskih fondova koja se mogu utrošiti, među ostalim, i za unapređenje dizajnerskih proizvoda. “Suradnja hrvatskih dizajnera i proizvođača treba biti zadatak HGK. Mi smo već napravili prvi korak koji se ogledao u realizaciji projekta Hrvatska kupaonica gdje je upravo HGK spojio s jedne strane dizajnere, a s druge strane proizvođače. Tako je nastao brend Hrvatska kupaonica”, rekao je Radoš. Dodao je kako je uloga HGK upravo u tom spajanju dizajnera i proizvođača te najavio dva-tri slična projekta koja će se realizirati u sljedećih šest mjeseci.

Govoreći o drugom izdanju Festivala modernog doma - In Dizajna, organizatorica te manifestacije, dizajnerica Mirjana Mikulec je rekla da se tim festivalom posjetiteljima željelo pokazati kako Hrvatska ima itekako dobro tržište na kojem ima što ponuditi. “Mislim da imamo odlične dizajnere, ali oni imaju određeni problem, a to je što nemaju gdje pokazati svoje proizvode. Sada im konačno možemo dati priliku i prostor gdje to mogu pokazati”, istaknula je Mirjana Mikulec. Na Festival modernog doma - In Dizajn osvrnuo se i Josip Zanki, predsjednik Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU), koji je naglasio kako to društvo na Sajmu predstavlja radove umjetnika mlađe i srednje generacije te da je to mjesto na kojem se moraju promovirati radovi i aktivnosti likovnih umjetnika.

Drugačiji od drugih

Među brojnim izlagačima, na jedinstvenom izložbenom prostoru - Bazaru, predstavili su se manji hrvatski produkt-dizajneri čiji su proizvodi već neko vrijeme sastavni dio interijera mnogih hrvatskih domova. U sklopu ZzID-a na izložbenom prostoru od 30 četvornih metara svoje proizvode predstavile su dizajn tvrtke Markuss, Home Work Time, Arane Linta te Deez Produkt te Regeneracija, Redox, A1 format, ZzID Concept, Keramika Modus-Laboratorij za dizajn te Tabushi.

U sklopu Festivala modernog doma - In Dizajna svojim proizvodima predstavila se i tvrtka Era. Govoreći o očekivanjima od tog sajma, voditeljica marketinga te tvrtke Tatjana Kos je istaknula kako su očekivanja uvijek velika. “Trenutačno i nema drugog sajma takvog tipa u Hrvatskoj na kojem bi se mogli predstaviti proizvodi visoke dodane vrijednosti. Hrvatskim proizvođačima jedini pravi put prema uspjehu i opstanku na tržištu je razvoj proizvoda koji je po dizajnu, kvaliteti obrade te dugotrajnosti drugačiji od svih ostalih na tržištu”, naglasila je Tatjana Kos. 

Predstavljeni tehnološki inovativni i dekorativni materijali

Tvrtka za prodaju i distribuciju pločastih materijala i okova za izradu namještaja po mjeri - Elgrad - na In Dizajnu je predstavila novu kolekciju tehnološki inovativnih i dekorativnih materijala. To su Fenix NTM super mat nanotehnološki materijal, Laminam - keramička ploča te dekorativna kolekcija jednog od vodećih europskih proizvođača ploča, austrijskog Eggera. Predstavljajući novitete Mladen Lovreković, član Uprave Elgrada, je rekao kako je iznimno zadovoljan što su ih posjetitelji na ovom sajmu mogli vidjeti. Dodao je kako je ponosan na te proizvode i kako je uvjeren da će im oni pomoći pri zadržavanju jedne od vodećih pozicija na domaćem tržištu.

Sanja Plješa

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb