e-Privredni

A+ A A-

Susret prirode i glamura

Život u skladu s prirodom i povratak samome sebi novi su trendovi u turizmu. Kada se spoje priroda i luksuz, stvara se nova dimenzija odmora. Upravo se to ostvarilo u Fenomenu Plitvice, novom turističkom resortu u srcu NP-a Plitvička jezera, otvorenom u proljeće ove godine. Smješten je u blizini Velikog slapa, okružen prirodom koja jednako privlači posjetitelje u sva četiri godišnja doba. Fenomen Plitvice je turističko naselje koje se prostire na 142.000 četvornih metara površine na području Plitvica Sela. Čini ga devet drvenih kuća s tradicionalnim konstrukcijama od drvenih greda i krovovima od drvene šindre. U kućama su elegantni apartmani, a uz njih je restoran s vrhunskom gastronomskom ponudom, spa zona i mjesto za druženje uz roštilj. Pri ulasku u resort čini se kao da je to malo selo oduvijek bilo tu jer se stopilo s okolišem.

Uz drvene kuće je vrt s autohtonim biljkama koje gosti mogu ubrati i iskoristiti u pripravi jela, a zanimljivost je i to što mogu zasaditi stabla sa svojim imenima. Uz kućice je teretana na otvorenom, kao i igralište za djecu, a sve s naglaskom na očuvanju lokalnih vrijednosti i prirodnih resursa. Iza projekta tog luksuznog resorta je tvrtka Potestas u čijem je vlasništvu jedan od najpoznatijih splitskih hotela Park i luksuzna Villa Petra na Braču.

U izgradnju utrošeno 34 milijuna kuna

Jozo Tomaš, direktor Potestasa, ispričao je da je gradnja resorta trajala nekoliko godina kako bi se zadovoljila stroga pravila o zaštiti okoliša. “To nam je bilo iznimno važno s obzirom na to da se nalazimo u središtu jednog od najljepših nacionalnih parkova na svijetu. Kućicu po kućicu gradili su najbolji lokalni majstori, a u njihovu gradnju uvršteni su najkvalitetniji lokalni materijali. Da bi ovakvi projekti bili uspješni, vrlo je važna sinergija investitora s lokalnom sredinom i odgovorno ponašanje prema okolišu”, rekao je Tomaš. Dodao je kako je u izgradnju resorta utrošeno 34 milijuna kuna od čega je 10 milijuna kuna sufinancirano iz EU fondova za regionalni razvoj.

Projekt Fenomen Plitvice potpisuje GPN Katarina iz Gospića s glavnim projektantom Tomom Jurkovićem i projektantom Antom Pašalićem. “Naš slogan Where Luxury Meets Nature, ili Gdje luksuz susreće prirodu, odražava se u svakom detalju našeg turističkog naselja. Nova destinacija znači i nove izazove i nove timove. Svakim ovakvim ulaganjem otvaraju se nova radna mjesta, što je od iznimne važnosti za zapošljavanje mladih i hrvatsko gospodarstvo”, naglasio je Tomaš.

Inače, koncept izgradnje Fenomena Plitvice prati najnovije trendove ruralnog i tzv. transformacijskog turizma. Cilj ruralnog turizma je napuštanje komercijalno-potrošačkog načina življenja, dok se transformacijski turizam temelji na doživljaju. Turisti koji vole takav oblik turizma su više platne moći, a na odmor dolaze izvan glavne turističke sezone jer su u potrazi za autentičnim doživljajem. 

 Hotel Split - spomenik kulturne baštine

Splitski Hotel Park prvi je privatni hotel u Hrvatskoj čija je obnova u potpunosti financirana sredstvima EU-a i to u visini od 10 milijuna eura. Projekt za taj hotel prijavljen je prije nekoliko godina na natječaj Povećanje gospodarskih aktivnosti malih i srednjih poduzeća koje je raspisalo ondašnje Ministarstvo poduzetništva i obrta. Jozo Tomaš kaže kako se isplatio svaki uloženi euro u hotel jer je prije tri godine Hotel Split dobio kategoriju pet zvjezdica i postao reprezentativni luksuzni hotel. Od njegove izgradnje 1921. godine Hotel Park je bio mjesto za sva glavna politička i društvena događanja u Splitu, ali i Dalmaciji. Zbog ljepote i povijesnih događanja, hotel je proglašen spomenikom kulturne baštine.

Sanja Plješa

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb