e-Privredni

A+ A A-

Radleri po popularnosti odmah iza lagera

Od svih zemalja u Europi, njih 31, s potrošnjom od 82 litre po stanovniku godišnje Hrvatska se u 2011. smjestila na visoko deseto mjesto što nas svrstava u tzv. pivske zemlje.

Naime, lani je u Hrvatskoj konzumirano više od 3,5 milijuna hektolitara piva. Kategorija je ostvarila oko 3,5 milijardi kuna prometa čime je zabilježen rast od 6,8 posto u odnosu na 2010. godinu i nagoviješten oporavak cijelog tržišta koje je u prethodne tri godine bilježilo pad.

Glavni razlozi pozitivnih kretanja leže u dobroj turističkoj sezoni, ali i aktivnosti proizvođača piva koji su tijekom 2011. godine predstavili tržištu brojne novitete, a poglavito mješavine piva s voćnim sokom što je naišlo na iznimno dobru recepciju kod potrošača.

Pivo je kategorija koja je, poput ostalih kategorija pića, sezonalnog karaktera te najbolje rezultate ostvaruje u toplim ljetnim mjesecima. Tako se u sezoni lipanj - rujan ostvaruje oko 45 posto ukupne godišnje količinske prodaje.

Prema podacima agencije Nielsen, najprodavanija vrsta piva je lager pivo koje drži 86 posto ukupne količinske prodaje, slijede piva s voćnim okusima s 10 posto, dok bezalkoholna i specijalna (tamna, pšenična, sezonska) piva čine dva posto ukupnih prodanih količina.

Rezultati istraživanja, koje su tijekom travnja 2012. proveli magazin JaTRGOVAC i agencija Hendal, još su jednom potvrdili važnost segmenta piva s voćnim okusom za oporavak cijele kategorije. Naime, za razliku od službenih podataka, ovo je istraživanje pokazalo da je svaka peta boca pive koja se popije neka od varijanti sve popularnijeg 'radlera'.

Na upit piju li pivo, uključujući radlere, ukupno 36,4 posto ispitanika odgovara s "DA", dok preostalih 63,6 posto tvrde kako nisu konzumenti ovih proizvoda.

Učestalost konzumiranja piva je raznolika, a zanimljivo je kako svakodnevno pivo pije samo 5,7 posto ispitanih. Nekoliko puta tjedno pivo je izbor za 16 posto građana, jednom tjedno za njih 18,9 posto, a nekoliko puta mjesečno za 22,9 posto. Rjeđe, odnosno jednom mjesečno pivo konzumira 16 posto potrošača, a nekoliko puta godišnje njih 18,9 posto.

Ako se promatra najčešća konzumacija prema vrsti piva, uvjerljivo najpopularnije je svijetlo lager pivo koje konzumira 71,4 posto potrošača. Da je pivo s voćnim okusom podiglo cijelu kategoriju piva pokazuje i rezultat tzv. radlera koje je drugi izbor hrvatskih potrošača s 22,3 posto. S manjim udjelima slijede tamno (2,9 posto), pšenično (2,3 posto) i bezalkoholno (1,1 posto).

Na pitanje piju li više piva otkako se na tržištu pojavio radler, najveći dio ispitanih, njih 72 posto, ističe kako to nije utjecalo na njihove navike. Da piju više piva kaže 17,1 posto sudionika ankete, a da su smanjili konzumaciju i da sada piju manje piva ističe 10,9 posto ispitanih.

Kada je riječ o mjestu konzumacije piva najviše se pije kod kuće, što kao svoj odgovor navodi 60 posto anketiranih građana. Izvan kuće (kafić, restoran) mjesto je gdje pivo pije 26,9 posto ispitanika, a podjednako, odnosno da u istoj mjeri konzumiraju pivo i u kući i van nje, kao svoj odgovor navodi 13,1 posto ispitanih.

Istraživanje je provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku od 481 građana Hrvatske starijih od 15 godina.

(PV)
25. svibnja 2012.

400 NAJVEĆIH 2012.


RANG-LJESTVICA 400 NAJVEĆIH 2012.
"400 NAJ" PO ŽUPANIJAMA
HRVATSKO GOSPODARSTVO U 2012.


Financijska industrija 2012


BANKARSTVO: Produljena recesija
OSIGURANJE: Pokazana velika otpornost
FONDOVI: Nastupa pozitivna nervoza


Business & Lifestyle

Sponzorirani magazin
Bonton - Aplikacije - Intervju Marinko Biškić - Šangaj (24 SATA) - Slavonski pjenušci u bojama
TEHNIKA, MODA, AUTOMOBILI, PUTOVANJA, ZDRAVLJE


Zeleni magazin

Mjesto susreta i razmjene iskustava svih onih koji primjenjuju zeleno gospodarstvo, zaštitu okoliša, održivi razvoj i društveno odgovorno poslovanje.

Poslovna očekivanja

POSLOVNA OČEKIVANJA 2014.
Stisak krize ne popušta, ipak se od 2014. očekuje da bude bolja

 Prognoze gospodarstvenika za 2014.

 

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb