Za influencerstvo ne trebaju veze i poznanstva nego ideje

14. ožujka 2019.

Shutterstock

Influencerstvo je postalo novi biznis o kojemu mnogi pričaju, no zapravo ne znaju što je to. Maja Ilčić, vlasnica agencije Zlo i naopako, specijalizirane za influencer-marketing i oglašavanje na internetu te majka i menadžerica regionalne mlade internetske zvjezde Nike Ilčić ističe kako se priče o influencerima krivo shvaćaju.

"Svatko misli da je to lak i jednostavan način zarađivanja novca: staneš pred kameru, pričaš, digneš taj sadržaj na internet i odmah 100.000 ljudi počne pratiti ono što radiš. Svi ovi klinci koji su sada ovdje gdje jesu pokazuju nešto drukčije. Njihov uspjeh koji se dogodio 'preko noći' događao se otprilike tri ili četiri godine. Prva je godina najteža. Snimaš se sebi, mami, tati, rodbini i susjedima, i upravo to je vrijeme kada velika većina onih koji pokušavaju nešto napraviti odustane ili odluči da to nije posao za njih. Nika je imala sreću jer je imala moju podršku, nisam joj se smijala, rugala niti joj zabranjivala da se time bavi. Dala sam joj poticaj. Pratila sam to što radi i pazila da ne kaže nešto ružno ili neku nebulozu. Kako je ta podrška rasla, tako je i ona stekla samopouzdanje za to što radi. Preslikala je ono što se događa na svjetskom tržištu, prenijela to ovamo i u tome jako dobro uspjela", ističe Maja Ilčić. 

Ni jedan početak nije lak, no kako je u početku to bila igra i zafrkancija, bilo joj je lakše nego novim klincima koji žele uspjeh preko noći. Veliki je izazov preživjeti prve hejterske komentare.

"U početku nije bilo mnogo ružnih i zločestih komentara, nego više onih poput 'zašto to radiš i zašto se blamiraš, zašto si takva, zašto imaš veliki nos' i slično. Današnji su hejteri malo žešći i pišu neugodnije. No zapravo se najčešće radi o tome da publika ne razumije ovaj način rada i digitalizaciju, te onda dolazi do problema", upozorava Maja Ilčić.

Instant-zvijezde kratko traju, a kada postoji linearan uspon, veća je sigurnost da ćeš ostati zvijezda. I tada je teško ostati gore jer nikada ne znaš kako će publika reagirati. Inače, aktualne youtuberske zvijezde do svog sadašnjeg statusa došle su prikupljanjem pratitelja tijekom nekoliko godine. Proizvodnja materijala za bilo koju društvenu platformu jest posao jer ga treba pripremiti, snimiti i oblikovati. No ovaj rad ima svojih prednosti.

"Instagram i YouTube platforme isto se odnose prema svima. Ne trebaju ti političke ili rodbinske veze niti ti roditelji trebaju nešto platiti da bi uspio. Svi imaju jednaku mogućnost stati pred kameru, snimiti se, proizvesti neki sadržaj i plasirati ga te vidjeti kakva je reakcija publike", naglašava Maja Ilčić.

No mnogi prigovaraju roditeljima internet-zvijezda da nisu dobri roditelji jer dopuštaju djeci da se bave influencerstvom. 

"Povući ću vam paralelu sa sportom. Nika ima crni pojas u tae-kwon-dou i ozbiljno se bavila tim sportom, bila je dobra u tome, bavila se kick-boxingom i bila čak državna prvakinja. U naponu snage i kada je bila u svom sportskom zvjezdanom nebu, njen otac i ja bili smo uz nju na svakom natjecanju i uvijek je podržavali. Kada joj je to prestalo biti zanimljivo, odlučila se baviti ovime. I u tome joj dajemo podršku. No vrlo je vjerojatno da će joj i ovo u jednoj fazi života postati dosadno i bavit će se nekim trećim poslom, u kojemu će također imati našu podršku. Mislim da je teško nekoga zatvoriti u neku kutiju ili ured i dati mu da lupa pečate u općini od 8 do 4 i do penzije čeka da se ništa ne dogodi. I Nika i ja smo kreativne osobe i nismo poklonice kutija, ladica ili ureda, nego volimo stvarati i prikazivati se kroz priče na Instagramu, YouTubeu ili nekom trećem mjestu", ističe Maja Ilčić.

Biti influencer ili youtuber može biti posao od kojeg se živi. "Imale smo sreće da smo ušle u taj vlak influencerskog marketinga dok on ide. Koliko ćemo dugo biti u njemu, hoće li to biti mjesec, dva, pet, godinu ili tri godine, ne znamo. No bit ćemo u njemu dok ne stane", zaključuje Maja Ilčić.

Nika je sa svojih 17 godina već izdala knjigu i rasprodala je u velikoj nakladi bez ikakvoga klasičnog marketinga. A što će raditi u budućnosti, to ćemo tek vidjeti. Kako kaže njena majka, moguće je da će kreativnost pokazati i u glumi, na filmu ili nečem sasvim trećem.

Krešimir Sočković