Zajedničkim upravljanjem podacima banke bi smanjile troškove

24. kolovoza 2019.

Foto: Pixabay/Ilustracija

Velike banke diljem svijeta troše čak 88 milijuna dolara godišnje na prikupljanje i pohranu podataka o korporativnim klijentima, koje su dužni prikupiti kako bi se udovoljilo propisima za sprečavanje pranja novca. Međutim, ovom aktivnošću ne ostvaruje se nikakva konkurentska prednost. Globalno društvo za strateško savjetovanje Strategy& sastavilo je  izvještaj koji detaljno iznosi prednosti zajedničke suradnje konkurentskih banaka na uspostavljanju jedinstvenog alata za centraliziranje i razmjenu podataka o klijentima. Prednosti za banke bile bi smanjenje troškova i vremena potrebnih za prikupljanje, pohranjivanje i održavanje podataka o klijentima koje moraju prikupiti radi ispunjavanja zakonskih obveza. Također bi postigli veću kvalitetu zakonski nužnih podataka.

Kako se zakonski propisi vezani uz sprečavanje pranja novca i know your customer proširuju, banke i zakonska tijela diljem svijeta pomnije prate usklađenost s ovim zakonima. Ispunjavanje ovih regulatornih obveza povećava troškove u vrijeme kada se banke i dalje bore za povećanje dobiti u okolnostima niskih kamatnih stopa. Banke koje razmjenjuju visokokvalitetne regulatorne podatke smanjile bi financijsko opterećenje, povećale dobit i smanjile rizik neusklađenosti zbog bolje kvalitete podataka. Pomoću jedinstvenog alata za obradu podataka troškovi održavanja i pregledavanja podataka o klijentima mogli bi se smanjiti za čak 65 posto, a troškovi obrade novih klijenata mogli bi se smanjiti za 50 posto.

Bolja suradnja - kako bi alat za obradu podataka mogao funkcionirati

Alat ili mreža za obradu podataka također bi korporativnim klijentima banaka ponudila bolje iskustvo. Tvrtke ne bi morale ispunjavati brojne obrasce za razne banke, pri čemu svaka traži otprilike iste podatke. Zahtjevi banaka za ovakvom vrstom podataka frustrirajući su za svaku tvrtku koja je klijent dviju ili više banaka.

Prva prepreka je naravno teška. Za banke to znači surađivati s najvećim konkurentima i uvjeriti se kako objedinjavanjem podataka ne gube, odnosno ne plaćaju više nego što moraju. Banke koje surađuju na alatu za obradu podataka trebale bi osmisliti kvalitetan model upravljanja koji se usredotočuje na to da ga klijenti, banke i regulatori prihvate od samog početka.

Druga prepreka je postizanje zajedničkog standarda za podatke. Trenutno svaka banka ima vlastiti način prikupljanja, evidentiranja i pregledavanja podataka o korporativnim klijentima na temelju vlastitog tumačenja lokalnih propisa. Neke banke prikupljaju i dodatne podatke od korporativnih klijenata u skladu s vlastitim internim politikama upravljanja rizicima i usklađenosti s propisima.

sef, banka

Zbog potrebe smanjenja troškova i povećanja kvalitete podataka izrada alata za obradu podataka postaje apsolutni prioritet.  U konačnici će svako zakonodavstvo osmisliti vlastiti pristup načinu uspostave alata za obradu podataka, uzimajući u obzir učinkovito upravljanje, sigurne podatkovne standarde i druga pitanja. Jedan od rezultata bio bi cjelovitiji prikaz podataka, koji bi regulatorima omogućio veću transparentnost u borbi protiv pranja novca i drugih oblika financijskog kriminala.

 

 

 

 

P.hr/I.Grgić