Zaračunata premija osiguravatelja rasla 8,1 posto

12. lipnja 2019.

Foto: Pixabay/Ilustracija

Krajem svibnja ove godine ukupna zaračunata bruto premija osiguravajućih društava iznosila je ukupno 4,88 milijardi kuna, što je na godišnjoj razini porast za 8,1 posto, pokazuju kumulativni podaci koje je objavio Hrvatski ured za osiguranje.

Na rast ukupne zaračunate bruto premije u tom razdoblju utjecao je rast premije u neživotnim osiguranjima, i to za 11,7 posto, na 3,47 milijardi kuna. Istodobno životna osiguranja bilježe blagi rast ukupne premije, za 0,4 posto, na 1,4 milijarde kuna.

Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je i nadalje osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem svibnja od 980 milijuna kuna, što je na godišnjoj razini porast od 5,4 posto.

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije od 927,5 milijuna kuna, što je na godišnjoj razini porast za 5,5 posto. U prvih pet mjeseci ove godine sklopljeno je 987.942 polica, što je 51.987 polica ili 5,5 posto više nego u istom razdoblju lani, a prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 938,82 kune, što je na godišnjoj razini pad za 0,03 posto, podaci su HUO-a.

U skupini životnih osiguranja, pak, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom u iznosu od 1,14 milijarde kuna, ili 4,1 posto većom u odnosu na svibanj 2018. godine.

Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je u svibnju zaračunata bruto premija od 213,7 milijuna kuna, što je pad za 13,8 posto na godišnjoj razini.

Dopunska osiguranja životnog osiguranja imala su zaračunatu premiju od 53,8 milijuna kuna i snižena su za 2,9 posto. Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premiji i nadalje drži Croatia osiguranje - s 1,4 milijarde kuna ima tržišni udio od 29,42 posto.

Drugi je Allianz Zagreb, s premijom od 662 milijuna kuna i tržišnim udjelom od 13,56 posto, a treći Euroherc, s 503,4 milijuna kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 10,31 posto.

Hina/P.hr