Svjetski putnici i kad su daleko od kuće misle "zeleno", a vi?

18. travnja 2019.

Foto: Booking.com

Više od polovice globalnih putnika izjavilo je da su sada odlučniji u donošenju održivih odluka nego što su bili prošle godine, no prepreke pri primjeni tih odluka u praksi uključuju manjak znanja i dostupnih ili zanimljivih opcija, rezultati su to istraživanja Booking.com o održivim putovanjima iz 2019. godine. U ovom istraživanju sudjelovalo je 18.077 ispitanika s 18 svjetskih tržišta.

"Booking.com već četvrtu godinu zaredom proveo je istraživanje o održivim putovanjima i ohrabrujuće je vidjeti da su putnici motivirani donositi održive odluke, iako je jasno da i dalje postoje složeni izazovi pri primjeni tih stavova u praksi", izjavio je Pepijn Rijvers, viši potpredsjednik i voditelj odjela za smještaj u Booking.comu, a na njihovoj se platformi svaki dan rezervira više od 1,5 milijuna noćenja.
 
Istraživanje pokazuje kako gotovo tri četvrtine putnika, njih 72 posto, smatra da se ljudi moraju pokrenuti sada i donositi održive odluke kako bi sačuvali planet za buduće generacije. Gotovo tri četvrtine ispitanika između 46 i 55 godina, odnosno 74 posto, uvjereno je da je to potrebno, a isto mišljenje dijeli i 71 posto takozvanih milenijalaca.
 

Ekosmještaj visoko na listi prioriteta 

U skladu s namjerama putnika da donose više održivih odluka na putovanju, održiva su putovanja sve popularnija. Gotovo tri četvrtine svjetskih putnika ili njih 73 posto ove godine namjerava barem jednom odsjesti u ekološkom prihvatljivim smještajnim objektima. Broj takvih putnika u Booking.comovom istraživanju već je četvrtu godinu u porastu: 2016. godine takvih je putnika bilo 62 posto. Također, 70 posto putnika diljem svijeta kaže da će vjerojatnije odabrati ekološki prihvatljiv smještaj, bez obzira na to planiraju li održivo putovanje ili ne.


 
No kad je riječ o prepoznavanju ekološki prihvatljivih smještajnih objekata, gotovo tri četvrtine putnika diljem svijeta izjavilo je kako nisu upoznati s oznakama održivih smještajnih objekata, dok nešto više od trećine putnika ili 37 posto smatra da bi ih uvođenje međunarodnog standarda za prepoznavanje ekološki prihvatljivih smještajnih objekata potaknulo na više održivih putovanja. Također, 62 posto putnika osjećalo bi se bolje na putovanju kad bi znali da je njihov smještaj ekološki prihvatljiv.


 
Putnici smatraju da putničke agencije igraju važnu ulogu, tako njih 71 posto vjeruje da bi putničke agencije trebale ponuditi svojim klijentima više održivih putovanja. S druge strane, gotovo polovica putnika diljem svijeta priznaje da bi im na godišnjem odmoru bilo teže donositi održive odluke nego u svakodnevnom životu. Njih čak 31 posto otkriva da je godišnji odmor posebno vrijeme i da za vrijeme odmora ne žele razmišljati o održivosti.
 

Primjene u praksi
 

Rezultati istraživanja također pokazuju da bi putnici imali veću motivaciju za odlazak na održiva putovanja kad bi postojali neki novčani poticaji poput porezne olakšice pri odabiru ekološki prihvatljivog smještaja. Na drugom mjestu željenih inicijativa nalazi se mogućnost filtriranja održivih i ekološki prihvatljivih smještaja na internetskim stranicama za rezervaciju smještaja.
Kada je riječ o iskustvima s putovanja, više od polovice putnika diljem svijeta ili 52 posto kaže da mijenjaju svoje navike za vrijeme putovanja, donoseći održive odluke poput hodanja, vožnje biciklom i planinarenja kad god je to moguće. Također, 68 posto ispitanika želi da se novac koji potroše za vrijeme putovanja vrati u lokalnu zajednicu, a 72 posto ih je u potrazi za autentičnim iskustvima koja predstavljaju lokalne kulture.

P.hr/I.Grgić