Black Friday omiljen i među hrvatskim kupcima

14. studenoga 2019.

Foto: Pixabay

Tijekom tzv. Black Fridaya, koji je bio 23. studenoga prošle godine, broj fiskaliziranih računa iznosio je ukupno 7,198.887 kuna, a iznos fiskaliziranih računa 689,566.364,61 kunu, podatak je Hrvatske gospodarske komore. Izvorno je prodaja po promotivnim cijenama u sklopu Black Fridaya potekla s američkog tržišta, a i u Hrvatskoj se posljednjih nekoliko godina sve više trgovaca odlučuje za prodaju svojih proizvoda po sniženim cijenama. Neki od trgovaca svoje promotivne prodaje provode i cijeli tjedan – takozvani Black week.

Posebni oblici prodaje u Hrvatskoj regulirani su u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, koji definira pitanja te pravila provedbe prodaje na taj način. Prilikom prodaje po posebnim oblicima prodaje nema propisanih raspona sniženja, no nužno je držati se dobre trgovačke prakse i ostalih pozitivnih zakonskih propisa.

Sve veći broj kupaca planira svoje kupnje tijekom Black Fridaya, tako da smo po navikama kupnje na taj dan sve sličniji američkim i britanskim kupcima. Ove godine taj 'praznik za kupce' pada u petak, 29. studenoga.

Tog dana raspon sniženja kreće se između 20 i 70 posto i u načelu je riječ o većim popustima nego tijekom sezonskog sniženja.

 

P.hr/I.G.