Črčkanjem do vlastite poslovne priče

10. studenoga 2019.

Foto: Črčke Design/ fb

U moru modernističkih definicija koje određuju što je to grafički dizajn, najzanimljivijom mi se učinila ona koja kaže da je dizajn rješavanje problema, a u radu ga određuju uvijek novi zahtjevi, nove tehnologije, novi kriteriji i kompetencije. Zanimljivo je i kako publika poruke koje u svom radu stvaraju grafički dizajneri ne prima, nego nužno interpretira. Grafički je dizajn Ivu Vianello zanimao još od srednje škole, iako je zvanje grafičkog i web-dizajnera stekla tek prije sedam godina, otkada sve svoje slobodno vrijeme posvećuje crtanju za razne klijente.

"Prije malo više od godinu dana, u listopadu 2018., napustila sam stalni posao u diskografskoj kući Croatia Records jer se više nisam mogla boriti s ogromnom količinom stresa i osjetila sam da je vrijeme za promjene. Odlučila sam se posvetiti onome što me čini sretnom i svoj dotadašnji hobi pretvoriti u glavni izvor prihoda. Nekoliko mojih poznanika u to je vrijeme krenulo u poduzetničke vode dobivši potporu za samozapošljavanje od Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, pa su mi njihova pozitivna iskustva bila veliki motiv da se i sama ohrabrim i pokrenem vlastiti posao", objašnjava nam ulazak u poduzetničke vode Iva Vianello koja, već u prvoj godini poslovanja svoga obrta Črčke Design, radi zapažene projekte. Svoje je črčkanje uspjela pretočiti u svoje zanimanje, no i njoj su, kao i mnogim drugima, najveći izazov prije ulaska u samostalne poslovne vode bile financije.

"Uvijek govorim da je novac bitan, ali nije presudan. Dugo sam razmišljala o tome je li pametno u današnje vrijeme ostaviti siguran posao i dobru plaću i upustiti se u nešto gdje niste sigurni hoćete li svakoga mjeseca zaraditi dovoljno za sve troškove. No, odabravši poduzetništvo, svjesno sam odabrala život s manje prihoda, ali s mnogo više osobnog zadovoljstva, sreće i slobode", kaže Iva te nam otkriva da se s izazovima poslovanja susreće svaki dan.

Inspiraciju za svoje radove crpi najčešće iz ideja svojih klijenata, no isto tako u prirodi dok biciklira po Maksimiru te iz književnosti. Trenutno radi samo za hrvatsko tržite i nema problema u plasmanu svojih proizvoda, a može se pohvaliti i s više od 80 zadovoljnih klijenta.

Črčke Design- Iva Iva Vianello, foto: Črčke Design/fb

"Više sam nego zadovoljna količinom posla i brojem klijenata, a koji mi najčešće dolaze po preporuci drugih korisnika. U proteklih osam mjeseci gotovo u svakom trenutku radila sam na barem dva ili tri projekta u isto vrijeme“, kaže ova mlada dizajnerica koja je oglašavanjem na društvenim mrežama uspjela skupiti i zavidan broj pratitelja.

Kad je riječ o grafičkom dizajnu u Hrvatskoj, Iva ističe kako domaći dizajneri, najviše zahvaljujući društvenim mrežama, uspijevaju pratiti suvremene dizajnerske trendove i kvalitetom svojih radova mogu stati uz bok dizajnerima u Europi i svijetu.

Črčke Design-albumi Foto: Črčke Design, radovi 

"Potrebno je učiti, stalno se educirati, ali mislim da imamo dobre škole i akademije koje mladim kreativcima mogu širom otvoriti vrata svijeta dizajna. Intenzivno pratim rad domaćih i stranih dizajnera te mislim da imamo izuzetno talentirane pojedince koji stvaraju svoj prepoznatljivi stil poput Filipa Peraića, Davorina Švanera, Ane Glažar, Krunoslava Nemčića, Alena Lipuša, Tamare Belušić, Mate Zdilara... O agenciji Bruketa & Žinić & Grey ne treba mnogo govoriti, obožavam i radove Mirka Ilića te karikature Stiva Cinika. To su naši aduti za strano tržište“, kaže Iva koja, kad je riječ o budućim poslovima, ističe kako nema velikih planova, već živi i radi dan po dan.

Črčke Design slika dva Foto: Črčke Design, radovi 

"Željela bih nadograditi vlastito znanje i usavršavati se na području dizajna, iznimno me zanimaju marketing i brendiranje. Nedavno sam završila program Zalet za male poduzetnike u zagrebačkom Impact Hubu gdje sam uz pomoć sjajnih mentora razradila plan za razvoj vlastitog poslovanja i strategiju razvoja odnosa s kupcima. Time bih trebala povećati svoje prihode, s naglaskom na pružanje usluga na inozemnom tržištu", ipak je s nama podijelila Iva i želju da neke od svojih radova, posebice plakate za glazbene evente, plasira u inozemstvo.

 

Ilijana Grgić