Fleksibilnost i mobilnost: U Combisu zaposlenici sami biraju model rada

14. srpnja 2020.

Foto: Privredni

Tijekom lockdowna zaposlenici tvrtke Combis rad na daljinu obavljali su jednako učinkovito kao i u uredu, ako ne i bolje, pa je vodstvo ove informatičke tvrtke od sredine lipnja odlučilo uvesti mobilni način rada. Tzv SmartWork, odnosno kombinirani rad u uredu i od kuće omogućuje da svaki zaposlenik, u dogovoru sa svojim timom, može izabrati koji mu model najbolje odgovara, balansirajući između poslovnih i privatnih obaveza.

"Kad je ovo nesretno vrijeme počelo, kako bismo osigurali da su naši djelatnici sigurni, dosta samo rano prešli na nekakav home office. Nakon mjesec dana smo vidjeli da sasvim normalno funkcioniramo, u nekim stvarima čak bolje. Napravili smo interno istraživanje što ljudi misle i kako se osjećaju, i vrlo velik broj ljudi je izrazio želju da ima tu dodatnu fleksibilnost, da može povremeno raditi kod kuće, tako da smo to odlučili formalizirati, pokriti s internim procedurama i pravilnicima te uskladiti sa svim zakonskim aktima koji postoje", kaže u razgovoru za Privredni Goran Car, glavni direktor Combisa.

Anketa provedena među 400 zaposlenika Combisa pokazuje da se njih 84 posto izjasnilo da mogu raditi jednako učinkovito od kuće kao i iz ureda.

Goran Car

Goran Car, glavni direktor Combisa/Foto: Privredni

U ovim ljetnim danima svoj posao iz zagrebačkog ureda ove regionalne high-tech ICT tvrtke obavlja oko 40 posto zaposlenika, oko 40 posto ih radi od kuće, dok je 20-ak posto zaposlenika na godišnjem odmoru. Također, kako bi minimizirali rizike povezane s COVID-om 19, oformljeni su A i B timovi, koji se izmjenjuju u radu od kuće i iz ureda, bez da se susreću u uredu. Izuzetak su zaposlenici čiji poslovi uključuju izravan kontakt s korisnicima, kao što su zaposlenici iz  tehničke podrške.

Svi ostali od kuće mogu raditi do 12 dana u mjesecu, i to prema nekoliko glavnih rasporeda rada: dva dana iz ureda/tri dana od kuće, tri dana iz ureda/dva dana od kuće, četiri dana iz ureda/jedan dan od kuće, tjedan dana iz ureda/tjedan dana od kuće, dva tjedna iz ureda/dva tjedna od kuće.

Iako su moguće i druge kombinacije radnog rasporeda, ovo su glavne, a bez obzira kako se pojedinci i timovi dogovore, on mora biti poznat i evidentiran HR-u, kako bi se u svakom trenutku znalo gdje je tko i s kojeg mjesta radi.

I uz  veću fleksibilnost sve funkcionira na nivou

Zaposlenici su zadovoljni jer vide prednosti ovakvog načina rada. Samostalno organiziranje radnog vremena omogućuje im da lakše usklade poslovni i privatni život, ali i uštedu vremena kojeg bi gubili na putovanje do posla.

"Moj tim se odlučio za rad 'tjedan u uredu, tjedan od kuće'. Taj način odgovara svima jer zadovoljava potrebe za obavljanje naših poslova. Samostalno se možemo organizirati tako da poslove koje je potrebno odraditi u uredu, kao što su sastanci i slično dogovorimo u tjednu kad smo u uredu. Sve funkcionira u najboljem redu", kaže Dubravko Terzić iz Combisovog Odjela digitalnih inovacija. Kad se ljudi naviknu na novi način rada, mišljenja je, sve funkcionira na visokom nivou.

Dubravko Terzić

Dubravko Terzić/Foto: Privredni

Kao najveći benefit Terzić ističe samostalnost kod organizacije radnog vremena, jer nekada slobodno jutro dobro dođe ako se mora nešto privatno obaviti, a, u tom slučaju, posao se odradi navečer.

Tim Jasminke Sabljak Lončarić iz Combisovog Odjela IT infrastrukture, odabrao je model 'tri plus dva', što znači da tri dana rade u uredu, a dva dana od kuće.

"Tri dana u uredu omogućavaju mi da obavim sve moje obaveze gdje moram biti fizički prisutna, kao što su poslovni sastanci, potpisivanje dokumentacije i ugovora, kao i socijalni kontakt s kolegama koji mi je izuzetno bitan, popiti s njima kavu, odraditi male brifinge, a ostala dva dana radim od kuće i tu mi je najveća prednost što štedim dva sata svog privatnog vremena koje gubim na vožnju kod dolaska na posao", kaže Sabljak Lončarić. Gledajući količinu posla, ocjenjuje da se radi kao i ranije, te da je kod mobilnog načina rada najbitnije povjerenje između zaposlenika, voditelja i direktora, te da se kvalitetno i na vrijeme odrađuju zadaci.

Jasminka Sabljak Lončarić

Jasminka Sabljak Lončarić/Foto: Privredni

Najbitniji odgovornost i povjerenje

Car ističe da je kod fleksibilne organizacije važno zadržati timski rad te da su svemu treba postojati jedna socijalna komponenata. I ono - što je najvažnije osigurati da posao bude kvalitetno i na vrijeme odrađen.

"U svemu tome važno je naglasiti, a mi to smatramo podrazumijevajućim, da čitav leadership tim i menadžment funkcionira po principu upravljanja učinkom. Ne mjerimo je li netko proveo osam sati pred kompjutorom ili radnim stolom, već mjerimo po tome jesu li zadaci napravljeni. To jedno povjerenje isporuka po dogovorenim zadacima je osnova čitave fleksibilnosti i rada", naglašava Car.

Prednost ove zagrebačke tvrtke je funkcioniranje kroz manje timove, što omogućuje agilnost, ali i fleksibilnu organizaciju rada.

"Generalno ono što vidimo je da je produktivnost ista ili veća, ne vidimo da smo stvorili bilo kakve probleme u načinu funkcioniranja i radu, a naravno, to podrazumijeva odgovornost. I uz svu tu odgovornost, rad i koordinaciju na razini timova, ne vidimo da imamo bilo kakav problem produktivnosti ili neizvršenih zadataka“, kaže glavni direktor.

U digitalno doba sve se brzo mijenja - tehnologije, ekonomija, način rada, zanimanja koja su postojala jučer danas ne postoje. Rad na daljinu sigurno je dio trendova koji će se u budućnosti odraziti na poslovanje kompanija, posebno nakon što su tijekom lockdowna zaposlenici diljem svijeta iskusili njegove dobrobiti.

„Kroz sljedeće mjesece i godine sigurno ćemo rafinirati način rada, ovisno od povratnih informacija koje dobivamo od korisnika. Sigurno će se promjene događati, ali ako me pitate kako će to izgledati za pet godina, apsolutno se ne usudim prognozirati. Predaleko je to, posebno u tehnološkoj industriji“, zaključuje Car.

 

Ivana Barać