Naš recept treba biti inovativnost i nova rješenja

19. veljače 2020.

Ilijana Grgić

Hrvatske tvrtke svoje prilike moraju tražiti u natječajima uključujući suvremene tehnologije za praćenje rezultata satelitskih mjerenja, održavanje sustava, informatičku podršku, instalacijske radove, ali i poslove održavanja poslovnih zgrada, nabave opreme i uredskog materijala. Upravo su te mogućnosti suradnje predstavljanje na projektima Europske međuvladine organizacije za korištenje meteoroloških satelita. Primjerice, proračun EUMETSAT-a za 2018. iznosio je 722 milijuna eura, a od toga su oko 60 milijuna utrošili na ugovore za usluge i radove.

"Hrvatsko gospodarstvo priliku za konkurentnost ne može tražiti putem ekonomije obujma, nego kvalitete. Naš recept treba biti inovativnost, nova i efikasnija rješenja pomoću kojih se možemo istaknuti pred pritiskom konkurencije na globalnom tržištu", kaže Marija Šćulac Domac, direktorica Sektora za energetiku i zaštitu okoliša HGK.

Državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Tome Antičić rekao je da hrvatski cilj mora biti internacionalizacija te kako bi se što više znanstvenika i poduzetnika trebalo usmjeriti na međunarodne natječaje i projekte.

EUMETSAT u svom radu pruža brojne komercijalne prilike za tvrtke. Njihovi sateliti smatraju se infrastrukturom i u njih imaju značajna ulaganja. Uz taj hardverski dio, bitan aspekt jest i distribucija podataka klijentima te suradnja s drugim svjetskim agencijama iz SAD-a, Kine i Indije. U idućih godinu i pol dana imat će nekoliko natječaja, ponajprije za usluge tehničke podrške i održavanja, a upravo je to prilika za tvrtke iz Hrvatske.