Iskustva stručnjaka: I u marketing dolazi generacija Z

7. studenoga 2019.

Iris Stojko, Allianz Zagreb

Direktorica marketinškog menadžmenta Allianza Zagreb Iris Stojko ističe kako marketing uvijek mora krenuti iz tvrtke odnosno „in house“. Razlika je samo u omjeru u kojem će se pojedine aktivnosti odrađivati u vlastitoj režiji, a što će se prepustiti vanjskim partnerima. Ističe da je potrebno shvatiti potrebe potrošača danas kako bismo mogli predvidjeti kakve će one biti sutra te proizvode učiniti jednostavnijim i pristupačnijim. Naglašava sve veću važnost “generacije Z”, odnosno populacije koja je rođena između 1995. i 2015. i koja je sve relevantnija ciljana skupina, a jedna od njihovih glavnih karakteristika jest da preferiraju video kao oblik informiranja i zabave.

„Prosječni pripadnik generacije Z pogleda 68 videa dnevno, pa će ovaj način oglašavanja biti sve zastupljeniji želimo li im se približiti. Drugi trend koji je već uvelike prihvaćen jest kreiranje sadržaja putem blogova, društvenih mreža, te povezivanje ciljane publike s brendom na taj način. Kako, u manjoj ili većoj mjeri, svi već koriste ovaj način promocije, a u budućnosti će se tvrtke nadmetati čiji će sadržaj biti bolji i originalniji“, smatra Stojko ističući kako će ciljano oglašavanje s ponudom prilagođenom i kreiranom prema korisniku biti sve izraženije, a pomoći će mu umjetna inteligencija koja će, kako kaže, ostaviti sve manje prostora procjenama i nagađanjima jer uz pristup relevantnim informacijama o ciljanoj grupi ili čak pojedinom članu ciljane publike umjetna inteligencija oglašivačima može osigurati mnogo veću učinkovitost.

Ilijana Grgić