Jezik naš svagdašnji kao dobra poslovna priča

16. lipnja 2019.

U današnjem svijetu, u kojemu je glavna moneta postalo vrijeme, sve je ubrzano, digitalizirano - komunikacija je često svedena na znakove koji zamjenjuju čitave rečenice, služe kao odrednica ritma, atmosfere i tona.

Foto: Privatni album

Nakon ulaska u neke 'ozbiljne' godine, neki će od nas podvući crtu te krenuti u introspekciju i analizu dosadašnjega poslovnog puta. Upravo to učinila je Petra Švarc, i to nakon više od 20 godina radnog iskustva, od novinarstva, preko međunarodnih organizacija, PR agencija pa do vođenja korporativnih komunikacija nekoliko velikih kompanija. Nakon osobne inventure odlučila se za jedan novi trenutak: krenuti u vlastite poslovne vode. Svjetlo dana ugledala je Jezičarka - poslovni brend koji daje savjete za sva moguća jezična pitanja s kojima se možete susresti u svakodnevnom životu ili poslovanju.

"Kao profesorica francuskog i talijanskog jezika sve ovo vrijeme sporadično sam se bavila prevođenjem i lekturom, a u opisu svakoga mojeg radnog mjesta bilo je kreativno pisanje, pa i copywriting i vođenje društvenih mreža. Danas je Jezičarka moj mali biznis kojim ljudima pomažem da se učinkovito, kvalitetno i lijepo izraze te uspješno komuniciraju", kaže nam Petra Švarc koja ističe kako u svom poslovanju ima cijelu lepezu usluga: od lektoriranja i uređivanja tekstova, prevođenja s i na četiri svjetska jezika - francuski, talijanski, engleski i njemački, zatim kreiranja raznih vrsta sadržaja, medijskih treninga, individualnog coachinga. Jednostavno, sve što ona radi, može se svesti pod zajedničko ime - jezični savjetnik, ili na engleskom - language consultant. 

  Petra Švarc      

"Već pomalo otrcana, ali svakako mudra izreka koja kaže da ako odabereš posao koji voliš, zapravo nećeš morati raditi ni dana u svom životu, bila mi je 'šlagvort'. Razmišljala sam koji bi posao za mene značio to - nešto što toliko volim raditi da to uopće ne doživljavam kao posao, kao obvezu, kao napor. I kada sam “ogulila” sve formalne opise, titule i zvučne nazive koji su se do sada nalazili na mojim vizit-kartama, shvatila sam da je 'jezičarka' nešto što je duboko zapisano u mom identitetu i od čega ne mogu, a i ne želim pobjeći", ističe Petra te dodaje kako joj je izuzetno jaka motivacija, a i putokaz bio silno loš položaj jezika u našem društvu.

"Rekla bih čak da situacija nikada nije bila gora. Javna riječ, počevši od medija pa sve do političara i ostalih javnih osoba, posve je lišena bilo kakve pažnje, ljepote, znanja i umijeća. Kultura misli, riječi i govora posve je zanemarena, nalazi se u zapećku. Tužno mi je bilo gledati i jednostavno nisam mogla prihvatiti da se čovjek, kojemu je dana dragocjena mogućnost da svoje misli i osjećaje izražava drugima, svjesno odriče bilo kakve ljepote i uzvišenosti i komunikaciju shvaća na toliko prizeman, sirov način“, otkriva nam Petra, a u prilog tome ističe činjenicu kako mnogi mediji uopće nemaju zaposlene lektore. 

Kad je pak riječ o poslovnoj  komunikaciji, i tu je priča zanimljiva. U današnjem svijetu, u kojemu je glavna moneta postalo vrijeme, sve je ubrzano, digitalizirano - komunikacija je često svedena na znakove, emoji zamjenjuju čitave rečenice, služe kao odrednica ritma, atmosfere i tona.

"Djeca i mladi i ne poznaju drukčiju komunikaciju. To se naročito može vidjeti u poslovnoj korespondenciji. Ona se zbiva putem e-maila, ali i mnogo bržim kanalima poput WhatsAppa, Vibera ili raznih messengera. Kao takva, posve je štura, ogoljela, služi isključivo za prijenos informacija. Doslovno me zaboli kada u poslovnim mailovima uočim izostanak dijakritičkih znakova pa čak i interpunkcije, nerijetko se zanemaruju i pravila o uporabi malog i velikog slova", kaže nam te ističe da nema ništa protiv digitalnih kanala komunikacije, samo smatra da ih je, kao i sve drugo u životu, potrebno koristiti s mjerom i uz nešto zdravog razuma. 

Foto: Shutterstock

Kako je tek ušla u samostalne poslovne vode, njezin je plan ići korak po korak i veseliti se svakomu novom projektu te se nada kako će hrvatski jezik u svim vidovima komunikacije, pa i u onome poslovnom, imati mnogo bolji tretman od trenutnoga.  

Ilijana Grgić